A villanyautók fejlesztésével foglalkozó Kreisler Electric nevű cég az e-motorsportban is nagy piacot lát, a jövőre érkező hibrid WRC-autók fejlesztésével is foglalkozik, de a szintén 2022-től induló RX1e villanymotoros ralikrossz-világbajnokságban is szerepet vállal. Eközben pedig a Škoda Motorsporttal együttműködésben elkészítették az RX-E1 elnevezésű, akkumulátoros-elektromos hajtású Rally2-es kategóriába tartozó raliautót.

Az előző generációs Fabia alapján valósították meg a tanulmányt, amelyet könnyen majd az új generációs kisautó megjelenésével is el lehet majd látni. A kiindulási alapot a Fabia Rally2 evo jelentette, amelyből kiszedték a motort és a hajtásláncot. A folyadékhűtésű, 52,5 kWh kapacitású, 860V-os feszültségű akkumulátor miatt a karosszériaszerkezetet is módosítani kellett, a padló alá építették azt be, a hajtómotor 354 LE/600 Nm teljesítményű (az 1,6-os turbómotor 291 LE/425 Nm teljesítményű volt). A felfüggesztést a nagyobb saját tömeg miatt módosítani kellett.

Az autóhoz rögtön 200 kW teljesítményű képes mobil töltőállomást is mellékelnek, a Chimero nevű egységgel lehet gyorsaságik között tölteni az autót. Az első prototípust aszfalt-specifikációban építették meg, a hivatalos tesztelésben partner Baumschlager Rallye & Racing az osztrák ralibajnokságban fogja éles körülmények között tesztelni a Škoda Fabia RX-E1-et, amit a biztonság kedvéért murvás talajon is kipróbáltak már. Nem tudni, mikor kerülhet sor az autó éles bevetésére, az FIA még nem véglegesítette a villanymotoros raliautók szabályzatát.