A W12-es biturbóval kezdett a Bentley Bentayga, majd nem sokkal később – kifejezetten az európai piac kedvéért – V8-as biturbó dízelt is bemutattak. Most tovább bővítik a kínálatot a 4,0 literes V8-as biturbóval, ami 550 LE/770 Nm teljesítménnyel érkezik.

A vásárlónak nagyon nem kell aggódnia, ezzel se lesz lassú az üresen is 2395 kg tömegű óriás, a 0-100 km/h sprintet 4,5 másodperc alatt letudja, és ha a körülmények lehetővé teszik, 290 km/h-s sebességgel tud száguldani. Azonban a Bentley márka se hagyhatja figyelmen kívül a fogyasztást, a motorleállító mellett hengerlekapcsolás csökkenti az étvágyat, ami a szabványos ciklus alapján 11,4 l/100 km.

Érdekes, hogy ehhez a motorhoz felár ellenében választható karbon-kerámia fékrendszer a jelenleg elérhető, legnagyobb átmérőjű első tárcsákkal rendelkezik. A 440 mm-es tárcsákat elöl 10 dugattyús féknyergek szorítják, hátul 370 mm-es a tárcsa; a fékrendszer 6000 Nm teljesítménnyel képes lassítani a V8-as Bentaygát, ami így rövidebb úton képes megállni, mint a 600 lóerős W12-es modell.