Új karosszéria a Gumpert újdonsága

2016. március 3. (csütörtök)

Az új szuperautóra még várni kell egy keveset, addig is új karosszériát készítenek az Apollo alapra.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Nemrég kínai szuperautó-rajongók tulajdonába került a német Gumpert márka, új a cégnév, Gumpert Sportwagenmanufaktur GmbH helyett Apollo Automobil GmbH, és sikerült meggyőzni a cégalapító Rupert Gumpert-et, hogy cég- és fejlesztési vezetőként dolgozzon tovább. Először is a lehető legtöbbet próbálják kihozni a meglévő konstrukcióból, felfrissítették az Apollo-t, az Arrow néven Genfben prezentált autó – mármint annak látszó tárgy, hiszen csak egy csupasz karosszériát állítottak ki technika nélkül – pedig az Apollo új karosszériával és erősebb motorral ellátott változata.


Mindössze 6 darabot építenek az Apollo N-ből, ami kétszínű fényezést és átalakított aerodinamikát kap. Új  belső tér kialakítása, az üzemmódválasztó (Basic, Sport és Race) a digitális műszeregységen megjelenő információkra hat, hiszen az autó minden esetben a maximumot nyújtja.

Az Arrow nevű autóból 100 példányt akarnak készíteni, és sokkal látványosabb megjelenést kap, mint a műszaki alapot jelentő Apollo. Az F-22-es vadászrepülő, és a cápa ihlette a vonalakat, mindkettő gyors és áramvonalas példakép. A hasmagasságot 40-120 mm között lehet állítani.

Fontos változás, hogy ennél már a 4,0 literes, gyárilag biturbó V8-as Audi blokkot használják, a teljesítményt azonban 1000 lóerőre növelik. Amíg az Audi alulra építi a két kis méretű feltöltőt, a Gumpert a motor tetejére rak két nagyobb turbót, amihez kisebb ellenállású kipufogórendszert is készítenek. Mindez 2,9 másodpercnél hamarabb katapultálja majd 100 km/h-s sebességre az Arrow-t, és 360 km/h-s csúcssebességre lesz elég.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Új karosszéria a Gumpert újdonsága

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér