A következő generációs, kifejezetten hosszú távú versenyzésre készült elektromos versenyautót mintáz a Lotus E-R9-es, amely a gyár szerint 2030-ban fog majd körözni a világ pályáin. Egészen pontosan a külső ügyfeleknek dolgozó Lotus Engineering mérnökei alkották meg az Endurance Racer 9-est, amely elképzeléseik szerint az Evija utcai szuperautó továbbfejlesztett hajtásláncát kapja.

A sofőr középen ül a karosszérián belül, amelynél az aktív aerodinamika nem csak állítható szárnyakat és elzárható légcsatornákat jelent, de átalakuló karosszériaelemek is irányítják a légáramlást. A fejlesztésben kivették a részüket a Lotus Cars mérnökei is, mint Richard Hill fő aerodinamikai tervező és Louis Kerr, az Evija főmérnöke. A Lotus E-R9 egyébként a Colin Chapman által az 1955-ös Le Mans-i 24 órás autóversenyre készített Mark IX versenyautó előtt tiszteleg.