A Renault gatyába rázta jutányos árú szedánját, mely megkapta az aktuális márkaarculathoz passzoló designt. Módosított a hűtőmaszk, a két lökhárító, a fényszóró, és új a LED-es nappali menetfény. Belül frissebb kárpitok és olyan extrák kényeztetik az utasokat, mint például az új Bluetooth-kihangosítós rádió, az R-Link multimédiás fejegység, az automata Renault kártya, a digitális központi kijelző, a visszagurulás-gátló, vagy az elektronikus rögzítőfék. A legnagyobb fejlemény azonban az 1,6-os dCi megjelenése.

Ránézésre elegáns, de tapintásra kisautósan egyszerűek a műanyagok Ránézésre elegáns, de tapintásra kisautósan egyszerűek a műanyagok

Fürge és takarékos az új dízel kivitel

A Fluence a frissítés dacára alapvetően megmaradt békés családi szedánnak, mely elsősorban remek ár-érték arányával és tágas kabinjával, rakterével hódít. Nincsenek sportos attitűdjei, nem akar a szerpentinek királya lenni, egészen egyszerűen egy jutányos árú limuzin. Kormányzása lehetne direktebb, futóműve jól viseli a toldozott-foltozott burkolatot, igazából a legtöbb téren hozza az elvárható szintet. Kivétel azonban akad, ez pedig az új 1,6-os dCi és a hozzá kapcsolt hatfokozatú váltó.

A 130 lóerős gázolajos és a jól megvezetett váltó párosa egészen egyszerűen túlmutat a Fluence átlagos képességein, kis túlzással már-már túl jó ez a motor ehhez az autóhoz! A finoman járó dízel 320 Nm-es csúcsnyomatékát alacsony, 1750-es percenkénti fordulatszámtól adja le, lefulladási hajlam nem jellemzi, rugalmas és acélosan húz. Furcsa mód a többi Renault típussal szemben nem jár az 1.6 dCi-hez start-stop rendszer, ezt vélhetően ártakarékossági okokból elhagyták. Ettől eltekintve nem érheti kritika a fogyasztást (5,3 l/100 km), ahogy a dinamikát sem. A százas sprintet a típuspalettán belül egyedül ez futja meg 10 másodperc alatt, végsebessége pedig 200 km/óra.

Helyhiányra nem lehet panaszunk, hátra is jutottak szellőzőrostélyok. A világos kárpitokra vigyázzunk, mert gyorsan koszolódnak Helyhiányra nem lehet panaszunk, hátra is jutottak szellőzőrostélyok. A világos kárpitokra vigyázzunk, mert gyorsan koszolódnak

Belül alapvetően minden maradt a régiben, a kárpitok és a műanyagok a jutányos árú kategória szintjét képviselik, nem olyan „nagyautósak”, mint azt a külső alapján feltételeznénk. Az első ülések kényelmesek, de a szivacsozásuk nem túl határozott, a világos műbőr-szövet kárpitok pedig gyorsan koszolódnak. A szellőzés hatékony és finoman szabályozható (Fast, Soft, Auto), a rádió kezelése azonban ergonómiailag nem tökéletes – túl mélyen van a fejegység, a gombok pedig aprók. Még szerencse, hogy a sofőr a kormány mögötti távirányítóval is szabályozhatja.

Az 1,6-os dCi 90 km/óránál 1700-as percenkénti fordulatszámon dolgozik Az 1,6-os dCi 90 km/óránál 1700-as percenkénti fordulatszámon dolgozik

A tengelytávolság 2702 mm, így nem meglepő, hogy hátul a kategória egyik legtágasabb lábtere várja az utasokat. A szélső helyekre ISOFIX-pontok, középre szellőzőrostélyok, italtartós könyöklő, az oldalablakokra pedig árnyékoló rolók is jutottak. Az ereszkedő tetővonal miatt egyedül a langalétáknak lehet okuk panaszra. A raktér 530 literes, az osztva dönthető hátsó támlák és ülőlapok révén pedig tovább bővíthető. A lengőzsanéros fedélmechanikára azonban ügyelni kell, mert telepakolt poggyásztér esetén lecsukásnál útban lehetnek a csomagok. Az 1,6-os dCi Dynamique szinttől rendelhető (5 140 000 Ft), azonban az eggyel magasabb csúcskivitel (Privilége) csupán 100 000 forinttal kóstál többet. Utóbbin érdemes elgondolkodni, ugyanis a jelképes felárért barna-bézs belső kialakítás, elektrokróm belső visszapillantó tükör, automata Renault kártya, tolatóradar, hátsó napfényrolók, szövet-bőr hatású kárpitozás, krómkilincsek és elektromosan behajtható külső tükrök is dukálnak.

Átrajzolták a lámpatesteket és a lökhárítót is, a krómozott kilincsek a Privilége szinten alaptartozékok Átrajzolták a lámpatesteket és a lökhárítót is, a krómozott kilincsek a Privilége szinten alaptartozékok

TETSZETT
– divatos frontrész
– 5 év/100 000 km garancia
– csendes, erős motor
– tágas második sor

NEM TETSZETT
– nincs start-stop rendszer
– feláras navigátor
– nem rendelhető automatával

ÖSSZEGZÉS
A Renault Fluence messze legjobb pontja a modern, 130 lóerős, 1,6-os dízelmotor, melynek fényében az egész autó középszerűnek hat. Aki beéri szerényebb teljesítményű gázolajossal, már 4,1 millióért beülhet a 95 lóerős 1.5 dCi-be.

Renault Fluence 1.6 dCi
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 96 kW (130 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 320 Nm 1750/perc

Hossz./szél./mag.: 4618/1809/1479 mm
Tengelytáv: 2702 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1541/1563 mm
Fordulókör: 11,1 m
Saját tömeg/teherbírás: 1424/426 kg
Csomagtér: 530 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,8 s
Maximális sebesség: 200 km/h
Város/országút/vegyes: 5,7/3,9/4,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 119 g/km
A modell alapára: 3 340 000 Ft (Authentique 1.6 16V)
A tesztelt verzió ára: 5 140 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!