Passat lett a neve a New Midsize Sedannak, biztosan nem jön Európába Passat lett a neve a New Midsize Sedannak, biztosan nem jön Európába

Nem sokat agyaltak azon a Volkswagen stratégái, milyen néven dobják piacra a New Midsize Sedan, azaz új középkategóriás szedán néven fejlesztett autójukat, amelyről nem is olyan rég már álcázatlan kémfotók is megjelentek. Volkswagen Passat néven forgalmazzák az USA-ban gyártott autót.

Minden idők legnagyobb Volkswagen Passatja – 4,87 méteres hosszról beszélünk – a chattanoogai üzemben készül kifejezetten az észak-amerikai piac számára, ennek megfelelően az ott favorizált motorokat találjuk benne. Az alapváltozatot 2,5 literes, 170 lóerős öthengeres benzines mozgatja, felár ellenében 140 lóerős kétliteres Clean Diesel TDI-vel is elérhető, a csúcsot 280 lóerős, 3,6 literes V6-os jelenti, amihez alapfelszerelés a DSG váltó.

Nem látszik rajta az olcsóság, még a felszereltsége se rossz Nem látszik rajta az olcsóság, még a felszereltsége se rossz

Ami miatt az észak-amerikai Passat külön utakat jár a világon máshol forgalmazott társaitól, az a vételár. Annak ellenére, hogy több anyagot építenek bele, hiszen jóval nagyobb európai társánál, az autó sokkal olcsóbb lett, kevesebb, mint húszezer dollár (kb. 4,3 millió forint) lesz az indulóár, pontos számokat majd márciusban közöl a gyár. A felszereltség egyáltalán nem fapados, hat légzsák, ESP, 4 elektromos ablak, tempomat, hanggal vezérelhető, bluetooth kommunikációra képes CD-s rádió van az alapváltozatban is.

Érezhetően nagyobb és sokkal olcsóbb a mi Passatunknál az észak-amerikai változat Érezhetően nagyobb és sokkal olcsóbb a mi Passatunknál az észak-amerikai változat

Helyszűkéről sincs szó, a 4868 mm-es hosszhoz 2803 mm-es tengelytávolság tartozik, a szélesség 1835 mm. A „rövid” Passat 4769 mm-es, tengelytávolsága 2712 mm, szélesség 1820 mm. A méretek változásából jól látszik, hogy a tengelyek közötti távolság megnyújtásával az utastér méretének növelése volt a legfontosabb.