Nagyon bejött a DB11-es az Aston Martinnak

2016. március 7. (hétfő)

Közel 1500 megrendelést gyűjtött az Aston Martin a legújabb, DB11 nevű sportkocsijának. Ez csak márka megújulásának kezdete.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Amióta 2007-től kezdve pénzügyi befektető kézben (egy kuvaiti konzorcium és egy olasz befektetési alap) van az Aston Martin, túlságosan sokat nem tudott felmutatni, a régi modelljeinek frissítésével húzta ki egészen mostanáig, amikor egy nagy dobással jelentkeztek: a 103 éves múlttal rendelkező gyár valaha volt legfontosabb újdonságának tartják a DB11-est.


Ennek azért húzódott el a fejlesztése, mert tisztában voltak azzal, hogy a külső partnert kell találniuk ahhoz, hogy a mai követelményeknek megfelelő autót tudjanak készíteni. Az elektromos rendszer cégben 5 százalékos tulajdonrésszel rendelkező Daimler segítségével valósult meg, így a legmodernebb biztonsági segédeket is elérhetőek lettek az autóhoz, és rögtön a kommunikációs fejegységek is ott vannak a fedélzeten.

Sikerült friss megjelenést adni a karosszériának, amelynél olyan tetővonalat alakítottak ki, ami kétszínű megjelenést is lehetővé tesz. Az alumínium térvázat (a korábbinál több a ragasztás) a brit manufaktúra mérnökei fejlesztették, ahogy az 5,2 literes biturbó V12-es (608 LE/700Nm) is házon belül készült. Ezzel 3,9 másodpercig tart a 100-as sprint, a végsebesség 322 km/óra.

A vásárlóknak is tetszik az újdonság, amióta bejelentették az Aston Martin DB11-es Genfi leleplezését, 500 megrendelés érkezett a gyárhoz, majd amikor pár nappal a bemutató előtt a hivatalos sajtófotók kikerültek az internetre, további 500 megrendelést kaptak, a közönségszemlén pedig további több mint 400 megrendelő jelezte a standon, hogy ilyen autót akar vásárolni. A sorban következő újdonság a Vantage belépő-modellsorozat lesz, ami a Mercedes-AMG 4,0 literes biturbó V8-asát kapja, 2018-tól lesz megvásárolható a teljesen elektromos hajtású Aston Martin sportlimuzin, és nem sokkal később szabadidő-autóval is piacra lépnek. Szóval ha a következő évszázadra nem is, a következő másfél évtizedre bebiztosította a jövőjét az Aston Martin.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Nagyon bejött a DB11-es az Aston Martinnak

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér