Az E-GMP nevű villanyautó-alap a 800 voltos nagyfeszültségű technológiát tette elérhetővé (viszonylag) nagysorozatú termelésben, a Kia erre építette fel az EV6-ost, és a márka új csúcsmodelljét, az EV9-est is. És most itt a folytatás, hiszen megtartották az első Kia EV Day nevű rendezvényt, ahol bemutatkozott a korábban tanulmányként és kiszivárgott képeken látott EV5-ös. Ezzel elsősorban a kínai piacra céloznak, mifelénk az EV4 és EV3 nevű, sorozatgyártáshoz közeli autókat mutató tanulmányok érdekesek.

Ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük az ismerkedést a nagyra nőtt kompakt szabadidő-autóként jellemzett EV5-össel. Ezt Kínában és Koreában gyártják, eltérő műszaki tartalommal. A kínai Kia EV5 alapmodell 64 kWh kapacitású akkumulátort kap és 218 lóerős első hajtómotort – 530 km-es CLTC-hatótáv –, a Long Range modell 88 kWh kapacitású akkumulátorral és 218 lóerős első hajtómotorral jön – 720 km CLTC-hatótáv –, az összkerékhajtású modell a 88 kWh kapacitású akkumulátort kapja 313 lóerő rendszerteljesítményű (elöl 218 LE, hátul 95 LE) 2 hajtómotoros rendszerrel – 650 km CLTC-hatótáv.

Koreában csak később indul meg a sorozatgyártás, az itt készülő változatok főbb számai még változhatnak, egyelőre ezeket mondják: 58 kWh kapacitású akkumulátor és 218 lóerős első hajtómotor, 81 kWh kapacitású akkumulátor és 218 lóerős hajtómotor, az összkerékhajtású modell a 81 kWh kapacitású akkumulátort kapja 306 lóerő rendszerteljesítményű (elöl 218 LE, hátul 95 LE) 2 hajtómotoros rendszerrel.

Világos és tágas az utastér, a műszerfalon 2 darab 12,3 colos kijelzőt helyeznek el egymás mellett, és van egy 5 colos képátlójú érintőképernyő a klíma vezérlésére. Új a digitális grafika, ezzel együtt egyszerűbb a menürendszer, minimalizálták a fizikai kapcsolók számát. A Kia legfejlettebb vezetőtámogató rendszerét kapja az EV5, a parkolósegéd magától képes bemanőverezni a kiválasztott helyre az autót – a sofőr lehet az autóban vagy az autó mellett. A kínai piacon előre üléspadot szerelnek (csak 2 személyes, de van középen is párna), elérhető masszázsfunkció (6 légpárna). Gombnyomásra ággyá tud alakulni a kínai Kia EV5 utastere, a hátsó sorban lehet 4 literes hűtő/fűtődoboz (5-55°C hőmérséklet-tartományban temperál). A több magasságban rögzíthető csomagtérpadló asztalként is használható.

Az EV4-es tanulmány egy középkategóriás szedánt előlegez meg – és ha majd ebből is lesz GT modell, a Stinger-örökébe lép majd… –, egészen pontosan annál egy kicsit többet, amivel biztos a padlóba épített akkumulátor miatt az átlagosnál magasabb karosszériára utalnak. Határozott, geometrikus vonalakat használtak a formatervezők, sportos és agresszív megjelenéssel indulnak majd harcba a vásárlókért.

Minimalista a belső, ahol még a klíma-vezérlésére szolgáló érintőképernyőt is elrejtik, ha arra épp nincs szükség, a két első ülés között nagy méretű könyöklő, alatta pedig tároló található. A Kia EV4 hangulatvilágítás helyett hangulatbelsőt ad, ilyenkor a kiválasztott üzemmódnak megfelelően a világítással, a levegővel és a digitális grafikával együtt igyekszik befolyásolni a sofőr kedvét – élénkít, nyugtat, stb.

A Kia EV3 is kompakt szabadidő-autó, de az EV5-ösnél érezhetően kisebb – a szűk európai utakra (parkolóhelyek) méretezték ezt a karosszériát. Ugyanazokat a szolgáltatásokat élvezhetik az utasok, mint a márka csúcsmodelljében, az EV9-esben, épp csak kevesebb a hely a belsőben. A belső égésű motorral szerelt típusokhoz képest még mindig több, a lehető legjobban előretolták az A oszlopot.

A Kis EV3 belsejében is megjelennek a geometrikus vonalak a műszerfalon, a hangulatvilágítás kifejezetten lágy fényt bocsát ki. A fenntartható kárpitanyagok mellett az utasok kényelmét szolgáló állítható asztalkák jelentik az újdonságot. Annak érdekében, hogy a csomagtartóban nagyobb méretű tárgyak is könnyen szállíthatóak legyenek, a hátsó ülés könnyen felhajtható, ilyenkor oldalról lehet például elektromos robogót betolni a Kia EV3 belsejébe. Azt még nem árulta el a Kia, hogy az EV4, illetve az EV3 szériaváltozata mikortól gyarapítja a kínálatot.