Miért venne 32 millióért új BMW M5-öst, ha ugyanennyiért vehet 30 éveset is?

2016. január 15. (péntek)

Egy 1986-ban gyártott, 130 ezer km-t futott, első tulajdonostól származó BMW M5-öst kínálnak 105 ezer eurórért – a szalonban 104 ezer eurótól indul az új BMW M5-ös.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Mindössze 2145 darab első generációs M5-öst épített javarészt kézi munkával az M GmbH, utóbbi egyfelől olyan extrákat is elérhetővé tett, ami a gyártósoron készülő 5-ös sorozatnál nem volt lehetséges – teljes, a műszerfalat és a csomagtér oldalfalát is magába foglaló bőr kárpitozás 6500 márkáért -, de azt is jelentette, hogy az alapár 81 000 márka volt, és ezért a pénzért még légkondicionálót se kapott a kedves ügyfél.


Ez volt az első német überszedán, és hiába akarnának ilyet venni manapság a gyűjtők, nem igazán találnak. Ez indokolja a magabiztos vételárat a most eladásra kínált példánynál, amelyet az első tulajdonostól lehet átvenni, és áprilistól, amikor betölti a 30 évet, már veterán rendszámmal lehet használni – nem is kérdéses, hogy megfelel a szigorú elvárásoknak. Egyedüli utólagos átalakításként a maga korában csúcsminőségűnek számító Blaupunkt-Paris RCR 41-es rádió került bele, egyébként az eddig lefutott 129 500 km alatt minden törődést megkapott – márkaszervizben.

Az alapfelszereltségen felül mindössze 7 extrát kért a megrendelő, a Diamantschwarzmetallic (0181) fényezést, kockás szövetkárpitot (0186), elektromos tolótetőt (S401), első-hátsó elektromos ablakemelőt (S411), légkondicionálót (S530), nagy tudású fedélzeti számítógépet (S551) és BMW Professional RDS rádiót (S667) – ez utóbbitól aztán később megszabadult. Eredeti német autóról van szó, amelyhez nem kértek katalizátort, ezért a második tulajdonos a 24 szelepes, 3,5 literes, soros hathengeres teljes teljesítményének, 286 lóerőnek örülhet majd; a katalizátoros változat (az USA-ban széria volt) már csak 260 lóerős. Az ötfokozatú, kézi kapcsolású váltóval szerelt limuzin még ma is sportosan mozog, a gyári adatok szerint 6,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, és 245 km/h a csúcssebessége.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Miért venne 32 millióért új BMW M5-öst, ha ugyanennyiért vehet 30 éveset is?

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bud Spencer filmjárművei
  • Vezettük: Audi Q2, Kia Niro, Alfa Romeo Giulia, Honda NSX, Yamaha XSR900
  • Teszt: Fiat Tipo 1.4, Ford Focus RS
  • Tanácsadó: Defektjavítás
  • Használt: Kozmetikai teendők eladás előtt
Autómotor Piactér