Miközben az orosz újautó-piac fennállásának legnagyobb válságát éli, a 2015-ös esztendőben 35,7 százalékkal csökkentek az eladások, az UAZ gyár termékei iránt stabil a kereslet, mindössze 2 százalékkal termelt kevesebbet a gyár. A modellmixen belül a Patriot iránti kereslet érezhetően gyengült, míg a 469-es terepjáróból többet is gyártottak a korábbinál. Ez pedig arra késztette a vezetőséget, hogy átgondolják a terveiket.

Mivel már korábban tudni lehetett, hogy 2016-ban szigorodnak az újautók iránti elvárások, eredetileg úgy voltak vele, hogy egyszerűen befejezik az UAZ 469-es, polgári nevén Hunter gyártását, még a búcsúszériát is legyártották. Aztán elkészítették a Vörös Hadseregre emlékező Győzelmi Szériát, amely miatt hirtelen megháromszorozódott az eladás! A számokat elnézve az utolsó utáni pillanatban úgy döntött az uljanovszki autógyárat birtokló Sollers Csoport, hogy márpedig meg kell tartani azt a típust, amely még a jelenlegi gazdasági helyzetben is képes megőrizni piaci pozícióját.

A mérnököknek nagyon gyorsan kellett dolgozniuk, mindössze három hónapjuk volt arra, hogy az új előírásokhoz igazítsák a konstrukciót. Persze túlságosan sok dolguk nem volt, övbekapcsolás-jelzőt kellett beépíteni a vezető számára, a második sorban a középső utas végre hárompontos biztonsági övet kapott, és a második sorban a két szélső ülőhelynél immár lesznek ISOFIX rögzítési pontok is – február 1-i gyártást követően. Az eredetileg korlátozott darabszámban készülő Győzelmi Széria immár a kínálat része. Ezzel a pár apró módosítással immár 2017 végéig életben tudják tartani az UAZ Hunter terepjárót, így már bőven van ideje a mérnököknek arra, hogy egy alapos modellfrissítést készítsenek: a hírek szerint teljesen új alvázat, légzsákokat is kap majd az autó, miközben a külső lemezek és a felfüggesztés változatlan marad.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások