Meglepő módon úgy gondolták a Honda formatervezői, hogy már az előző generációval mindent kihoztak a lépcsős hátú kisautó formából, ami csak tőlük tellett, épp ezért az új City megjelenése épp csak mérsékelt fejlesztése az elődnek. A karosszéria hossza változatlanul 4440 mm, pedig a lemezek alatt teljesen új a padlólemez: a tengelytávolság például 50 mm-rel bővült 2,6 méterre.

Eddig se nagyon panaszkodtak a szűk utastérre a vásárlók, a második sorban 40 mm-rel bővült válltér és 70 mm-rel nagyobb térdhely garantálja, hogy ez a jövőben is így marad. A karosszéria csavarodási merevsége 24 százalékkal javult, ez a biztonság mellett például olyan dolgokon javít, mint a jobban reagáló felfüggesztés, és kevesebb vibráció jelentkezik az utastérben.

A modern családok igényeinek kiszolgálására is felkészítették az újdonságot, amelynek utasterében rögtön 4 darab 12V-os elektromos csatlakozót találunk, így tehát nem kell azon veszekedni, melyik kütyüt töltse az ember. A hátsó sorban is van légkiömlő, a csúcsmodellben a középkonzolon egy 5 colos képátlójú, érintőképernyős navigációt találunk, meg nyomógombos motorindítást.

Indiában kétféle erőforrással fogják majd megkezdeni a forgalmazást, lesz 1,5 literes i-VTEC benzines és 1,5 literes i-DTEC dízel – teljesítményadatokat még nem közöltek, de mindkettő tudja a legszigorúbb európai normákat is, úgyhogy semmi akadálya például a dízel hazai megjelenésének. Bár nem szabad ennyire előreszaladni, egyelőre még azt se tudjuk, forgalmazzák-e majd Európában az új Honda City-t, és ha igen, mikor számíthatunk az érkezésére. Egyelőre még az alapot adó új Jazz se érkezett meg hozzánk.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!