Kivonul a Suzuki Malajziából, de új modelleket dob piacra – a Protonon keresztül

2016. január 14. (csütörtök)

Megszüntetni saját márkanév alatti jelenlétét Malajziában a Suzuki, de a Protonnal megkötött együttműködés keretében mégis új modelleket dobnak piacra.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A Suzuki azonnali hatállyal kivonul a maláj autópiacról, idén már nem árultak autókat a márkakereskedői, és a helyi autógyártás – amelyet a Proton és Lotus márkák tulajdonosa, az állami tulajdonban lévő DRB Hicom cég végzett annak Pekan városában található üzemében – is leállt. A márkakereskedők azonnali hatállyal Proton képviseletek lettek, az autótulajdonosoknak nem kell aggódniuk, továbbra is biztosítják majd a gyári minőségű alkatrészeket és a garanciális kötelezettségeket is.


Ez egyébként nem jelenti azt, hogy lemond a japán cég a Malajziai piacról, sőt, a Protonnal most megkötött megállapodás értelmében még az év vége előtt elkezdik egy új, Suzuki fejlesztésen alapuló típus sorozatgyártását – várhatóan a Celerio átmárkázott megfelelőjéről beszélünk -, ezen felül pedig a maláj cég hozzáférést kap a japánok fejlesztéseihez, legyen szó padlólemezről, motorokról, egyéb technológiákról. A Suzukinak mindössze 29 márkakereskedése volt Malajziában, a Proton kereskedőhálózata viszont 202 értékesítési/252 szervizponttal rendelkezik, ezen a hálózaton keresztül sokkal nagyobb darabszámban tudja majd értékesíteni autóit a japán cég. A Protonnak elsősorban miniautókra és 1,0 literesnél kisebb motorokra van szüksége, de nagyobb járművekre is kiterjed majd az együttműködés.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Kivonul a Suzuki Malajziából, de új modelleket dob piacra – a Protonon keresztül

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér