Ha nagyon le akarjuk sarkítani a Magyar Nagydíjon történteket, mondhatjuk egyszerűen azt, hogy a sors visszaadta Kimi Räikkönennek, amit Hockenheimben elvett tőle. A Hungaroringen a finn pilóta nyert, miközben a vb-éllovas Fernando Alonso nem tudott bekerülni az első nyolcba, így már “csak” 26 pont a mclarenes hátránya.

Az már a szombati időmérőn látszott, hogy a Renault-k ezúttal nem olyan jók, mint az utóbbi hetekben voltak, noha mindenki egyeduralmat és McLaren-verést várt tőlük, Alonso csak a hatodik, míg Giancarlo Fisichella a kilencedik rajtkockát szerezte meg. A rajtjuk sem sikerült olyan jól, mint általában, ráadásul Alonso összekoccant Ralf Schumacherrel, így rögvest mehetett első vezetőszárny cserére. A box felé haladva elhagyta az ominózus alkatrészt, ami David Coulthard végzetét okozta, a rajtnál Christian Klien bukfencezett egy nagyot. Alonso a szintén karambolos Rubens Barrichellóval egyetemben a mezőny legvégére esett vissza, s hamar kiderült, hogy ezen a napon esélye sincs a pontszerzésre.

Tempóját elnézve akkor is bajban lehetett volna, ha nincs ez a baleset, a francia istálló ezúttal nem találta meg az optimális beállítást. Felcsillant hát Kimi Räikkönen előtt a lehetőség, hogy alaposan felzárkózzon a világbajnoki pontversenyben, már az első körökben jelezte, hogy pontosan ezt szeretné tenni. A rajtnál lehagyta Jarno Trullit, majd nem sokkal később csapattársát, a később motorhiba miatt kiesett, taktikája alapján az első hely abszolút várományosának tekintett Juan Pablo Montoyát, s Michael Schumacher társaságában elszakadt a mezőnytől.

A két pilóta hamar óriási előnyre tett szert, világossá téve, hogy mindketten háromszor fognak kiállni tankolni. Az első után Schumacher még az élen maradt, a másodikat azonban nagyon megpörgette a McLaren, így Räikkönen az élre került. Nem valószínű, hogy Schumacher a pályán tartani tudta volna vele a lépést, gumijai ugyanis hamar elkezdtek kopni, s kímélnie kellett őket, ha célba akart érni. Montoya kiesésével megnyílt előtte az út a második hely felé, s noha az utolsó körökben nagyon szorongatta öccse, megtartotta a helyét. Volt is nagy öröm a szurkolók és a ferrarisok körében, Jean Todték szemlátomást elégedettek voltak ezzel az eredménnyel.

A Toyotának egyébként kiváló napja volt, hiszen Jarno Trulli a negyedik helyet szerezte meg, s nem panaszkodhat a BAR sem, hiszen Jenson Button ötödik, Szato Takuma meg nyolcadik lett, a japán idén először szerzett pontot. Az igazán nagy gratula mégis a Williamsnek jár, amely a katasztrofális időmérő ellenére öt pontot szerzett, Nick Heidfeld a hatodik, míg Mark Webber a hetedik helyen ért célba. Utólag könnyű okosnak lenni, de kiderült, hogy a kék-fehérek a sok benzin miatt mentek lassabban szombaton, vasárnap ők bírták legtovább a pályán, jogosan ünnepeltek a boxban.

A Magyar Nagydíj végeredménye

1. Kimi Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:37:25.552 (átlag: 188,859 km/ó) 2. Michael Schumacher (német, Ferrari) 35.581 mp hátrány 3. Ralf Schumacher (német, Toyota) 36.129 mp h. 4. Jarno Trulli (olasz, Toyota) 54.221 mp h. 5. Jenson Button (angol, BAR-Honda) 58.832 mp h. 6. Nick Heidfled (német, Williams-BMW) 1:08.375 perc h. 7. Mark Webber (ausztrál, Williams-BMW) 1 kör h. 8. Szato Takuma (japán, BAR-Honda) 1 kör h. 9. Giancarlo Fisichella (olasz, Renault) 1 kör h. 10. Rubens Barrichello (brazil, Ferrari) 1 kör h. 11. Fernando Alonso (spanyol, Renault) 1 kör h. 12. Narain Karthikeyan (indiai, Jordan-Toyota) 3 kör h. 13. Tiago Monteiro (portugál, Jordan-Toyota) 4 kör h. 14. Felipe Massa (brazil, Sauber-Petronas) 7 kör h. Kiesett: Christijan Albers (holland, Minardi-Cosworth) Jacques Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas) Juan Pablo Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) Robert Doornbos (holland, Minardi-Cosworth) David Coulthard (skót, Red Bull-Cosworth) Christian Klien (osztrák, Red Bull-Cosworth) Leggyorsabb kör: Räikkönen 1:21.219 (40. kör) Következik a világbajnokság 14. futama: Török Nagydíj (augusztus 21., Isztambul)

Räikkönen győzelmével ismét nyitottabb lett a világbajnoki harc (a konstruktőri is, hiszen az egyébként gond nélküli Fisichella sem szerzett pontot), következik egy ismeretlen, az isztambuli pálya három hét múlva.