Természetesen a tegnap bemutatott lépcsős hátú változat mellett az ötajtós Honda Civic is megérkezett Magyarországra, igaz, ennél az autónál a puszta vezetési élményen kívül sokkal érdekesebb dolgokat is el tudunk mondani.

Például gondolták volna, hogy a kompakt kategóriában a háromajtós modelleknél az oldalfal 15,61 százalékát, az ötajtósoknál meg 16,12 százalékát foglalja el az oldalablak? Arról nem is beszélve, hogy a hátsó ablakok területe átlagosan az elsők (a B oszlop a választóvonal) 49,10 százaléka az ötajtósoknál, a három ajtósoknál meg 37,38 százalék. Ezek után csak azt nem árulták el a bemutató során, hogy konkrétan a Honda Civic esetén hogy is alakulnak ezek a számok. Szerencsére ettől még nem forgólodok álmatlanul az ágyamban éjszaka.

A japán mérnökök mindent tudományosan tesznek. Még az egyébként művészi formatervezést is A japán mérnökök mindent tudományosan tesznek. Még az egyébként művészi formatervezést is

Az ötajtós modell indulóára 4 549 000 forint, ezért a pénzért 1,4 literes, 100 lóerős motorral és Comfort felszereltséggel kapjuk az autót, extraként per pillanat még 1,8-as benzinest tudunk kérni, a 142 lóerős motor Sport vagy Exe felszereltséggel, 6-os kézi- vagy 5-ös automatikus váltóval létezik. Magyarországra nem hozzák a 2,2 literes dízelt, az új fejlesztésű 1.6 i-CTDi pedig csak decemberben kerül a szalonokba.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!