Hivatalos: könnyebb és szebb lett a Leon

2012. július 17. (kedd)

Szeptember végén, a Párizsi Autószalonon mutatják be a nagyközönségnek a Seat Leon 3-at.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Elsőként az ötajtós karosszériát ismerhetjük meg a Seat Leon harmadik generációjából (röviddel a fényképek kiszivárgása után), a háromajtós és a kombi jövőre csatlakozik hozzá, majd a Frankfurti Autószalonon lesz teljes a trió.


Az új generációs kompakttal együtt mutatkozik be a spanyolok új márkajelzése, amelyben az S betű középső szárát csak egy törés szakítja meg. Az utastérben is az egyszerűsítés volt a fő szempont, miközben a minőségérzeten is javítottak. Vezetőközpontú a kialakítás, új infotainment rendszer is elérhető lesz, 5,8 colos képátlójú érintőképernyővel.

Az új MQB építőkészletből egy 4263 mm-es autót hoztak össze, a tengelytávolság 2636 mm. A csomagtartó befogadóképessége 40 literrel, 380 literre emelkedett, és szemmel láthatóan immár ki is lehet látni az utastérből a nagyobb ablakfelületek miatt. A vezető szempontjából fontos változás még, hogy az előző generációhoz képest 90 kg-mal csökken a megfelelő változatok tömege.

A forgalmazás turbófeltöltős-közvetlen befecskendezéses motorokkal indul, az 1.2 TSI 86 és 105 lóerővel választható, az FR kezdeti erőforrása az 1.8 TSI 180 lóerővel. Dízel-fronton az 1.6 TDI 105 lóerővel és az új 2.0 TDI 150 lóerővel lesz választható. Pár hónap késéssel jön majd a 90 lóerős 1.6 TDI és a 184 lóerős 2.0 TDI, és minden bizonnyal az új, legalább 225 lóerős 2.0 TSI is hamar megérkezik. Hatfokozatú kézi kapcsolású, hat- vagy hétfokozatú DSG váltó is elérhető lesz, 150 lóerőtől fölfelé már független hátsó felfüggesztést kap a Seat Leon, ez alatt csatolt lengőkarokat kap.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Hivatalos: könnyebb és szebb lett a Leon

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/18-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Renault Twingo, Ford Focus, Audi TT és TTS, Volkswagen Golf GTE
  • Bemutató:A Párizsi Autószalon újdonságai
  • Teszt: Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i, Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG, BMW R nineT
  • Tuning: BMW E36 318tds Touring
  • Tanácsdó: A futómű karbantartása, Lemezjavítás, műszerfali burkolat módosítása

Aktuális: Auto Bild 2014. szeptember

Autó-Motor aktuális címlap
  • Arany Kormánykerék 2014
  • Összehasonlítás: Háromhengeresek: Citroën C3, Citroën C4, Ford Focus, Ford B-Max, Hyundai i10, Mini Cooper, Mini Cooper D, Mitsubishi Space Star, Peugeot 208, Renault Captur, Smart Fortwo, VW Up!. Sportkocsik: Alfa Romeo 4C, Lotus Elise, Toyota GT-86. Dobozautók: Citroën Berlingo 1.6 HDi 115, Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi 115, Opel Combo Tour 1.6 CDTI, Renault Kangoo 1.5 dCi S&S 110
  • Vezettük: BMW 2 Active Tourer, Toyota Aygo, Toyota Yaris, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Technika: Ember a gép ellen: BMW 235i robotautó kontra versenyző

Időjárás

Budapest

zápor
19 °C
13 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?