Egy kicsit még várni kell ugyan az első, akkumulátoros-elektromos hajtással szerelt Mercedes-Maybach típusra, de mivel a hazai pályán megrendezett IAA csak két év múlva tér vissza, muszáj volt szériaközeli tanulmányként bemutatni az EQS-t; noha a név egyezik, az autó nem keverendő a Mercedes-Benz EQS-sel, hiszen utóbbi személyautó, míg előbbi egy szabadidő-autó.

Hatalmas méretű műanyag panellel váltják ki a hűtőrácsot, egyébként a 24 colos felnik segítenek álcázni, hogy valójában mekkora is a gömbölyű vonalvezetéssel megáldott szabadidő-autó – a pontos méreteket nem árulták el, de szemre 5 méternél hosszabb a felépítmény. Minderre azért van szükség, hogy az utastérben elhelyezett négy fotelban helyet foglalók számára minden kényeztetést meg tudjanak adni. A sok hely mellett itt már-már túlzásba vitt rózsaarany díszítésre, vázában elhelyezett virágra kell gondolni, no meg a hátsó konzolban elhelyezett pezsgőhűtőre.

Természetesen a stuttgartiak Hyperscreen műszerfala mellett a legnagyobb tudású MBUX digitális segéd is ott van a fedélzeten, utóbbi olyat is tud, hogy automatikusan nyitja és csukja az ajtókat, ha a várt utas (akár sofőr) felbukkan. A Mercedes-Maybach EQS szabadidő-autót ugyanarra a műszaki alapra építik fel, mint a Mercedes-Benz villanyautó-újdonságait, és amíg Mercedes-Benz márka alatt már jövőre debütál az autó, a minden földi jóval és 600 km-es hatótávolsággal megáldott Maybach változatra 2023-ig kell még várnunk.