7,9 százalékkal kevesebb dízelüzemű autót értékesítettek Európában 2017 folyamán, mint egy évvel korábban, a 6,76 millió példány a teljes értékesítés 43,7 százaléka – itt megjegyzi a Jato, hogy Magyarországról nem kaptak adatokat ez ügyben. Ez, és a Brexit is hozzájárult ahhoz, hogy a teljes piac növekedése 3,1 százalékra mérséklődött (2015: 9,3%, 2016: 6,5%), régiós szinten Kelet- (+12,7%) és Dél-Európa (+6,5%) produkálta a legnagyobb növekedést. Az alternatív hajtású járművek (ide számítják a hibrideket, a hálózatról tölthető hibrideket és az elektromos autókat) 4,8 százalékos piaci részt értek el, 737 400-as értékesítéssel.

Járműfajták tekintetében a szabadidő-autók produkálták a legnagyobb növekedést, 3,81 millióról 4,56 millióra nőtt az értékesítés, ami 19,5%-os bővülés, és 29,3%-os piaci részt jelent – tíz évvel ezelőtt, 2007-ben csak 8,5%-on álltak ezek a járművek. Meglepő lehet, de nem a kiskategória (+17,5%), vagy a kompakt méretosztály (+21%), hanem a középkategóriás szabadidő-autók (+34%) produkálták a legnagyobb emelkedést. Ezzel párhuzamosan az egyterűek részaránya 15,1%-ra mérséklődött.

Márkák tekintetében az új szabadidő-autók miatt a Suzuki lett a nyertes 20,8 százalékos növekedéssel, a prémiumpiacot a három német gyártó uralja 79%-os részesedéssel. A legnépszerűbb autó a Volkswagen Golf lett, azonban a 2016-os 8 piaci elsőséggel szemben 2017-ben csak öt országban tudta megnyerni az értékesítési versenyt, a dízel-részarány ennél a típusnál 14,6%-kal 41%-ra csökkent. A szabadidő-autók koronáját megőrizte a Nissan Qashqai.