Albrecht von Görtz gróf hot rodok építésével lépett be az autók világába, majd Raymond Loewy alkalmazta a Studebaker márkánál, 1953-ban önállósította magát. Ekkor kereste meg a BMW, és az 503-as és 507 Roadster kifejlesztésével bízta meg, reménykedve abban, hogy a New Yorkban élő német kivándorló eltalálja az ottani vásárlóközönség ízlését.

A BMW 502-es rövidített padlólemezére felépített alumínium karosszériás autó 1280 kg-ot nyom a mérlegen, a 3,2 literes V8-as motorja 150 lóerős, ami 11 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást és 200 km/órás csúcssebességet tett lehetővé, ami a maga korában kiemelkedőnek számított. Sajnos ugyanez elmondható volt az áráról is.

A BMW észak-amerikai forgalmazója 5000 dolláros áron szerette volna piacra dobni a roadstert, végül 9000 dollárba került, ami azt jelentette, hogy egy BMW 507-es áráért két darab Jaguar XK150-est lehetett venni, de még a sirályszárnyas Mercedes-Benz 300SL is olcsóbb volt. Nem csoda, hogy 1956-1959 között mindössze 252 darabot tudtak eladni.

Albrecht von Görtz egyébként 1971-ben vásárolta ezt a 1958-as példányt, amelyet több mint egy évtizeden át birtokolt. Egy évvel a vásárlást követően motort kellett cserélni az akkor még eredeti, szürke színét viselő autóban. Von Görtz 1985-ben adott túl az autón, amely ezt kötően 1990-ig volt forgalomban, ez után teljes felújításon esett át, majd 2000-ben került jelenlegi tulajdonosához egy gyűjteménybe. Az autóhoz rengeteg dokumentumot mellékelnek, például a gyári cseremotor garancia-papírját, 86 oldalas állapotfelmérés készült róla, amelyben az autót Albrecht von Götz-zel mutató fényképek is találhatóak.

A Bonhams aukciós ház december elsején, a londoni Bond Streeten megrendezésre kerülő árverésén kínálja majd ezt a BMW 507-es eladásra. Annak ellenére, hogy nem eredeti állapotú, a szakértők 740-800 millió forintos leütési árat becsülnek, persze könnyen lehet, hogy még ezt is túlhaladja majd a licit.