A kilencvenes években a Boxster piacra dobása mentette meg a csődtől a Porschét, és ekkor vált nyilvánvalóvá a márka számára, hogy új vásárlóközönség felé kell nyitni. A tulajdonosi háttérben meglévő kapcsolat okán a Volkswagennél épp fejlesztés alatt lévő Colorado projekthez csatlakoztak; ebből lett a Touareg szabadidő-autó.

A Porsche új fejlesztőrészleget hozott létre az autó számára Stuttgart közelében, mert a weissachi telephelyen nem volt szabad kapacitás, Lipcsében építették fel a gyárat, ahol a Pozsonyból szállított karosszériákat készre szerelték. A 2002-es Párizsi Autószalonon leplezték le a Cayenne nevű modellt, amelynek a neve a fűszerborstól ered. Ez volt az első Porsche négy utastér-ajtóval, ez hozta vissza a V8-as blokkot (ami a 928-assal együtt búcsúzott 1995-ben), a VR6-os által mozgatott alapkivitel egy évvel később lett elérhető, a dízel csak az utolsó évben volt választható.

2010 tavaszán a Genfi Autószalonon debütált a második generáció, az autóból 250 kg-ot vettek ki azzal, hogy megszabadultak a terepváltótól, és több alumíniumot használtak. Kezdettől fogva elérhető volt az öntöltő hibrid, 2014-től hálózatról tölthető hibrid hajtás is megjelent a kínálatban, ezzel párhuzamosan jelent meg a V8-as turbódízel.

A 2018-ban bemutatott harmadik generáció már csak turbómotorokkal készül, több hálózatról tölthető hibrid hajtás is elérhető, illetve a 2019-es Sanghaji Autószalonon bemutatták a Coupé karosszériát. Kínában egyébként szabadidő-autó márkának tartják a Porschét, mivel arrafelé csak 2001-ben jelent meg hivatalosan a márka, és sokkal több Cayenne-t és később Macan-t értékesítettek, mint sportkocsit.