Rögtön A3 és S3 Sedan formában is leleplezték az új Audi kompakt lépcsős hátú autót, amelytől akkora sikert várnak, hogy a korábban csak összeszereléssel foglalkozó győri üzemet teljes értékű autógyárrá fejlesztik.

Aki látott már Audi szedánt, annak nem jelent meglepetést a forma, amely jelen esetben 4,46 méter hosszú, 2,64 méter a tengelytávolság – csak viszonyításként a szintén Magyarországon készülő Mercedes CLA kompakt kupé hossza 4,63 méter, a tengelytávolsága 2 699 mm. A Sportback-hez képest 11mm-rel szélesebb a lépcsős hátú karosszéria, a tető 9 mm-rel került lejjebb, a csomagtér mérete alaphelyzetben 425 liter.

A piaci bevezetéskor háromféle erőforrással lehet majd megvásárolni az Audi A3 Sedant Európában, az alapmotor a hengerlekapcsolásos, 140 lóerős 1.4 TSI (4,7 l/100 km szabványos átlag), ezen kívül a 180 lóerős 1.8 TSI lesz még elérhető (5,6 l/100 km), egyedüli dízelként a 150 lóerős 2.0 TDI (4,1 l/100 km) lesz választható. Észak-Amerikában a 2.0 TSI is ott lesz a kezdő motorok között.

Mi ez utóbbit is választhatjuk, igaz rögtön 300 lóerős teljesítménnyel, és Audi S3 Sedan körítéssel. Az összkerékhajtású sportváltozatot a spoilerkészletről lehet majd megismerni. Kézi váltóval 5,3 másodperces 100-as sprintet tud az autó, az S-Tronic dupla kuplungos váltóval 4,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebesség mindkét esetben elektronikusan korlátozott 250 km/óra. Ez esetben 6,9 l/100 km (S Tronic) illetve 7,0 l/100 km (kézi) a szabványos átlag.

A nyár végétől lesz elérhető az Audi A3 Sedan Európában, nagyjából 25 000 eurós indulóáron, az S3 Sedan pár hónapos késéssel követi majd.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!