Az első indiai fejlesztésű Suzuki a kis Vitara

2016. február 16. (kedd)

Nagyobb felelősséget kap a Maruti, a vizsgamunkájuk a Vitara Brezza volt, amelyet nem terveznek exportálni.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A jövőben az eddiginél nagyobb szerepet kap a Maruti a Suzuki konszernen belül, egyfelől az új üzemeknek köszönhetően jelentős lesz az export számára termelés, de a fejlesztőközpontját is bővítik, ahol a jövőben a fejlődő országok számára szánt Suzukikat hangolják, illetve elsősorban az indiai piac számára autókat is fejlesztenek. A vizsgamunka az itt látható Vitara Brezza volt, amelynek már megindult a sorozatgyártása, és márciustól már megvásárolható lesz a Maruti szalonokban – a Magyarországról exportált Vitara a Nexa prémium-kereskedésekben lesz majd elérhető.


Ahhoz, hogy a Vitara Brezza indulóárát alacsonyan tartsák, fapados lesz az alapváltozat: nincs projektoros fényszóró, krómozott hűtőrács, ködlámpa, vagy épp ezüst betét a lökhárítóban, és az alapmodellhez nem elérhető a kétszínű karosszéria, csak a vezető kap légzsákot, de a légkondicionálót nem spórolták ki. Az Új-Delhi Autószalonon megtartott világpremier alkalmából vagy 4 autót szórtak el a Maruti standján, de érdekes módon egyik se volt ilyen. A középső szinttől jár a dupla légzsák és a blokkolásgátló, a csúcsfelszereltségnél már 60:40 arányban osztott hátsó ülés és hátsó ablaktörlő is van.

Az indiai adótörvényeknek megfelelően a karosszéria 3995 mm hosszú, ehhez képest széles a maga 1790 mm-ével, és a 2500 mm-es tengelytávolság is nagynak számít. Az 1640 mm-es magassághoz 198 mm-es hasmagasság jár, a csomagtér befogadóképessége alaphelyzetben 328 liter. A piaci bevezetés idején csak egyféle motorral, az 1,25 literes, 90 lóerős turbódízellel árusítják az új szabadidő-autót, és egyelőre csak vizsgálják annak a lehetőségét, hogy benzinmotorral is elérhetővé teszik-e – azt még nem döntötték el, az 1,2 literes szívó vagy az 1,0 literes Boosterjet turbót alkalmazzák. Ami biztos, hogy később lesz robotváltós modell, összkerékhajtást egyáltalán nem terveznek.

Nem csak Indiában fejlesztették a Suzuki Vitara Brezzát, de az alkatrészeinek 98 százaléka is a szubkontinensről származik. Úgy számolnak a Marutinál, hogy a helyi piac a teljes mennyiséget képes lesz felvenni, ezért még a környező országokba se tervezik az újdonság exportját.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Az első indiai fejlesztésű Suzuki a kis Vitara

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér