A Prius eddigi legkomolyabb kihívója

2016. január 8. (péntek)

A Hyundai elérkezettnek látta az időt arra, hogy nem egyszerű Prius-alternatívát, de egy annál jobb, környezetbarát autót dobjon piacra.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A dél-koreai Namyangban található fejlesztőközpontjában néhány meghívottnak már megmutatta a Hyundai élőben is legújabb fejlesztését, az Ioniq nevű környezetbarát kompakt autót, amellyel nem kisebb a célja, minthogy letaszítsa a trónról a Toyota Priust. Meg rögtön a Nissan Leaf-et is.


A világon elsőként a Hyundai Ioniq kínált akkumulátoros-elektromos, hálózatról tölthető hibrid és hibrid hajtást, azaz a kedves ügyfél pénztárcája és töltőinfrastruktúrához való hozzáférése dönt arról, mennyire környezetbarát hajtást akar. A hatékonyság javítása érdekében teljesen új fejlesztésű, javarészt nagyszilárdságú acélból készített önhordó karosszériát készítettek, a további tömegcsökkentés érdekében a fedelek alumíniumból készülnek, és a felfüggesztésben is nagy az alumínium alkatrészek aránya.

Sportos vezetési élménnyel akar többet nyújtani a többi, környezetbarát autónál a Hyundai, ezért került az akkumulátor és a benzintank (ha van) a hátsó tengely elé, így közel 50:50 százalékos a tömegeloszlás. Kifejezetten ide fejlesztették ki az 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses 105 LE/147 Nm teljesítményű szívó benzinmotort, ami a hibrid változatokban jut szerephez, ennek a munkáját egy 43 LE/170 Nm teljesítményű villanymotor segíti, mindkettő 6 fokozatú, dupla kuplungos váltóba hajt be, a rendszerteljesítmény 148 LE. A tisztán akkumulátoros-elektromos változat hajtásáról még nincs információ.

Pontos fogyasztási értékeket majd kicsivel később, a Genfi- illetve New Yorki Autószalonokra időzített bemutató idején kapunk, de annyit már most is tudunk, hogy a világ legjobb, 40 %-os hatásfokú benzinmotorját kapja az Ioniq, a váltó 95,7 %-os hatásfokkal dolgozik. Dél-Koreában 5 felszereltséggel (I, I+, N, N+, Q) lesz megvásárolható az újdonság, amelynek a hibrid változatát 22,9 millió won-os áron, azaz 5,5 millió Ft-ért kínálják – a Toyota Prius (még a régi) alapváltozatáért 31,4 millió wont, azaz 7,5 millió Ft-ot kérnek.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
A Prius eddigi legkomolyabb kihívója

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Renault Megane GT, Peugeot 308 GT SW, Mercedes-Benz C 250 Coupé, Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost aut., Suzuki GSX-S1000
  • Extra: Can-Am Spyder világtalálkozó, Űrbázis a BMW tiszteletére
  • Vezettük: BMW M2, Seat Ateca, Volkswagen Amarok V6 TDI
  • Tanácsadó: Fényezés javítása, festékvastagság mérése
  • Használt: BMW C1 (2000-2002)
Autómotor Piactér