A jövő technikája létraalvázban rejtőzik

2016. január 6. (szerda)

Immár hivatalos a Faraday Future első autója, az FFZER01 nevű tanulmány, amely a jövőbemutató technikát létraalvázba rejti.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Az a padlólemez rejtőzik majd a Faraday Future nevű cég összes autója alatt, amit az itt látható FFZER01 is használ. Ehhez tudni kell, hogy az új, elektromos autókat gyártani szándékozó vállalkozás a padlólemez alatt annyit ért, hogy négy kereke van az autónak, és az akkumulátor - amelynek mérete hosszában és széltében is változhat - ezek között, alacsonyan helyezkedik el.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Mondjanak azonban bármit is, a videón is látható végeredmény klasszikus létraalvázat mutat, amely az autógyártásban nem épp a jövő technikája. Szóval szabadon változhatnak a méretek, az egyedüli biztos pont, hogy a sarkoknál kerekeket találunk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Attól függően, hány villanymotort használnak, első-, hátsó- vagy összkerékhajtást is meg lehet valósítani, a hatótávolság is annak függvényében változik, mekkora az akkumulátor-telep mérete, de ezzel igazából nem mondanak semmi újdonságot. Meglepő, hogy noha mindössze egyszemélyes az autó, abban egyetlen darab légzsák se került, a kormány közepére került az okostelefon-dokkoló, ami esetleges ütközés esetén így maradandó benyomást tud hagyni a kedves ügyfél fején.


Passzív védelmi eszközökre pedig a fejlett aktív eszközök miatt nincs szükség, országúton és versenypályán is képes önállóan haladni az FFZER01. A 45 fokos szögben hátradöntött üléstámla orvosi kutatások eredményként került kialakításra, javítja a vérkeringést ez a pozíció, kevésbé fárad a vezető, illetve mivel robotautóról van szó, nyugodtan szunyókálhat is – hacsak a versenypályán fellépő nagy kereszt- és hosszirányú gyorsulási erők mellett képes pihenni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A tanulmánynál mind a négy kerék kapott egy-egy 250 lóerő csúcsteljesítményű villanymotort, így 1000 lóerő a rövid ideig elérhető maximum, ami kevesebb, mint 3 másodperc alatt katapultálja 96 km/h-s sebességre az ismeretlen tömegű sportkocsit, és 320 km/ feletti csúcssebességet tesz lehetővé.

A moduláris technika mellett egyébként még egyvalami kerül át az FFZER01 tanulmányból a Faraday Future jövőbeli sorozatgyártású modelljeire, a cég által csak UFO-vonalnak hívott, a kocsi orrán kanyargó LED-es fénycsík. A Las Vegastól északra épülő üzem két év múlva kezdi meg a működését, addig még több, várhatóan egyre inkább szériaközeli tanulmányra számíthatunk majd a kínai pénzből működő, amerikai székhelyű márkától.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
A jövő technikája létraalvázban rejtőzik

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér