A Superleggera V4 a valaha volt legerősebb és legmodernebb motorkerékpár, amely a Borgo Panigaleban található üzemben készült. Kezdjük azzal, hogy ez a világ első olyan rendszámos motorkerékpárja, amelynek teljes teherhordó szerkezete karbonból készül, ebbe a váz, a segédváz, a lengőkar és a felnik is beletartoznak, és természetesen a külső burkolatok és a 270 km/órás tempónál 50 kg leszorító-erőt termelő légterelők is szénszál-erősítésű műanyagból készülnek.

Az Öhlins szállítja a felfüggesztés elemeit, a Brembo készíti a fékrendszert, a Stylema R féknyergek ehhez a motorkerékpárhoz készültek. A 998 köbcentis Desmosedici Stradale V4-es blokk alapesetben 224 lóerőt teljesít, a száraz tömeg pedig 158,7 kg. Van versenycsomag is a géphez, amiben a teljesítményt 234 lóerőre emelő Akrapovic kipufogórendszer is található és RaceGP módban működik a digitális műszer. A biztonság kedvéért az elektronikus üzemmódválasztónak három előre definiált és öt, a felhasználó által szabadon beállítható fokozata van.

Napi 5 darab Superleggera V4-est készít majd a Ducati 2020 júniusától kezdve, a becslések szerint 100 000 dolláros áron – ezért a pénzért Panigale V4 R SBK és a Desmosedici GP20-as motorkerékpárt is kipróbálhatják majd egy versenypályán. A viszonyítás kedvéért Alessandro Valia gyári versenyző a versenycsomagos, slick gumikkal szerelt Superleggera V4-essel 1.52:45-ös köridőt ment Mugello-ban, ami csak 2 másodperccel marad el a Panigale V4 R SBK versenygéptől.