Porsche „magyar módra”

2012. május 25. (péntek)

Az Intermeccanica cégről szóló írás először az Autó-Motor 1984/11-es számában jelent meg.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Éppen 34 évvel ezelőtt érkezett Kanadába a ma 52 éves Reisner Ferenc vegyészmérnök, aki egy montreali festékgyárban dolgozott (de már akkor is bolondja volt az autóknak). Nem egészen egy évtized után átköltözött az itáliai Torinóba, ahol spéciautó-alkatrészek készítésével foglalkozott, pontosabban az akkori Simcához, Renaulthoz, Peugeot-hoz tuningcuccokat gyártott „Intermeccanica” márkanéven.

 

Gyártmányai mind ismertebbek és keresettebbek lettek, olyannyira, hogy négy évvel később, 1963-ban megkonstruálta és elkészítette az első sportkocsiját, az „Apollo”-t, amelyből 90 példányt gyártott. Ezt követte a kabriolet „Italia” 1965-ben és 1971-ig mintegy 750 darab talált gazdára.

 

A szép vonalú Italiát egy Ford-motor hajtotta, majd 1973-ban nemcsak az erőforrás változott Opelra, hanem új márkanevet is kapott a kocsi. Az új „Indras”-ból csak 127 készült, mert Reisner Ferenc kellemetlen üzleti vitába került az Opelékkal. A volt vegyészmérnök hátat fordított Európának, áttelepült Kaliforniába, és itt folytatta régi szenvedélyét, az autógyártást.

 

Az USA-ban több cég is foglalkozik ismert autók utánzatának készítésével, így tehát nem volt meglepetés, hogy megjelentek a Reisner és társa által gyártott 1957-es Porsche Speedsterek, amelyekből 630 példány talált gazdára 1980-ig.


Ekkor összekülönbözött a két társ, és Reisner visszaköltözött Kanadába, Vancouver városába. Itt, a Csendes-óceán partján úgy találta, hogy az enyhe időjárás is kedvezne valami nyitott sportautó eladásának. Nos, a gondolatot tett követte, megszületett az itt látható fényképek szerinti Porsche.

 

A jól sikerült másolat farában egy 2 literes VW-motor termeli az energiát, igaz, a főtengelye, a vezérműtengelye és még egyéb kisebb eleme Porsche gyártmány… Ám hátul „INTERMECCANICA” márkajelzés olvasható.

A.B.

 

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Porsche „magyar módra”

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/23-24-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Suzuki Vitara, Audi RS 5 Coupé, Iveco Daily 35 S Electric, Renault Trucks áruterítő tehergépjárművek, Harley-Davidson Fat Bob
  • Teszt: Renault Twingo 0.9 TCe, Toyota Yaris Hybrid és Yaris 1.4 D-4D, Audi TT Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic, BMW M4 DKG, Mazda6 G165 és Mazda3 Sport G165, Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 EAT6, Opel Vivaro 1.6 TwinTurbo CDTI 140, Iveco Stralis Hi-Way Euro 6
  • Időszerű: 2015-ös importőri tervek, aktivitások

Időjárás

Budapest

közepesen felhős
13 °C
6 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?