A radikálisan új koncepció mögött húzódó marketingszöveg, hogy a Seat most aztán újradefiniálja a lépcsőshátú építésmód fogalmát, átértelmezi a klasszikus limuzinokról alkotott elképzeléseinket. Valójában a harmadik generációs Toledo azonban nem más, mint az Altea egyterű lépcsőshátú változata – a két modell szélessége (1770 mm) és magassága (1570 mm) hajszálra megegyezik, csak a szedán 22 centivel hosszabb (4500 mm). A hátsó rész kialakításának köszönhetően a kétrészes csomagtartó befogadóképessége alaphelyzetben 500 literes, ami 90-nel nagyobb az Alteáénál.

A Toledóhoz 1.6 (102 LE) és 2.0 FSI (150 LE) benzinmotorok, valamint 1.9 PD TDI (105 LE) és 2.0 PD TDI (140 LE) turbódízel egységek választhatók. A gyengébb erőforrásokhoz öt-, az izmosabbakhoz hatfokozatú, manuális sebességváltót párosítottak, míg a kétliteres FSI-hez Tiptronic, a kétezres PD TDI-hez pedig DSG duplakuplungos automata nyomatékelosztó rendelhető.

A biztonságot hat légzsák, blokkolás- és kipörgésgátló, vészfékasszisztens és menetstabilizáló rendszer szolgálhatja, s akár MP3-lejátszós, Bluetooth-kompatibilis audiorendszerrel is felszerelhető az autó. Az új Toledo a Seat martorelli üzemében készül majd, s a hírek szerint még idén megkezdik a forgalmazását.