„Valóban fontolgatjuk a váltást. Felmerült, hogy az i30-ast is előállító, csehországi gyártóüzemünkbe telepítenénk át az i20-ast, de szóba jöhet a Szentpétervár közelében létesülő, új oroszországi üzem, vagy a törökországi Izmitben már működő gyár is” – nyilatkozta a vállalat szóvivője.
Szerinte részben a chennai dolgozók április 20. és május 7. között szervezett sztrájkja is hozzájárult ahhoz, hogy a Hyundai átgondolja, hol gyártsa az exportra szánt i20-as modelleket. Ugyanakkor a szóvivő óvakodott attól, hogy a 17 napos munkabeszüntetést tegye felelőssé a döntésért, amit elmondása szerint más „gazdasági szempontok” is befolyásolnak.
„Habár a sztrájk mintegy három héten át tartott, alig hátráltatta az i20 tervezett gyártását. Minden nap sikeresen teljesítettük a terv 95-97 százalékát” – ismerte el a szóvivő.
Az i20-ast javarészt Európában forgalmazzák, ám a hazai, indiai piacon is fontos a modell. Ennek fényében valószínűsíthető, hogy az indiai piacra továbbra is Chennaiban gyártanák az autót.