Berlinből a Lausitzringig repített az Insignia OPC (lásd alul), hogy kipróbálhassam az új Opel Corsa OPC Nürburgring Editiont. Utóbbiról annyit érdemes tudni, hogy hiába néz ki úgy, mint eddig, teljesen más autó lett. Sokkal jobb!

A 210 lóerővel lazán megbirkózik az a felfüggesztés, sperrdifi és fékrendszer, amelyet eredetileg az új Astra OPC számára készítettek. A mi csoportunknak ráadásul szakadó eső is jutott osztályrészül, úgyhogy tényleg szükség volt az autó minden tudására – no meg az enyémre is –, hogy követni tudjam a normál Corsa OPC-ben autózó, fél kézzel adóvevőt tartó és abba beszélő („most kettesbe vissza, itt óvatosan engedd rá a gázt kigyorsításkor, padlópadlópadló”) Joachim Winkelhockot.

Innen nézve nincs sok változás a normál Corsa OPC-hez képest Innen nézve nincs sok változás a normál Corsa OPC-hez képest

Aki tehát tud úgy vezetni, mint egy volt DTM-bajnok, annak elég lesz a normál Corsa OPC, mindenki másnak csak ajánlani tudom a Nürburgring különkiadást.

Jobban uralható, de prémiumbenzint kér

Igyekeznem kellett, hogy tartani tudjam a lépést, eközben végig a segítségemre volt a pontos kormányzás, a jó tapadásnak köszönhetően hamar el tudtam kezdeni a kigyorsítást, és a fékek is egészen jól viselték a nedves burkolatot. A szakadó esőre való tekintettel előre mondták, hogy ne kapcsoljam ki az ESP-t. Megfogadtam a tanácsot, de tulajdonképpen felesleges volt. Az önzáró differenciálmű miatt áthangolták az elektronikus felügyeletet, így az még esőben sem érezte szükségét a beavatkozásnak – pedig egyszer még keresztbe is álltam, amikor az éles visszafordulásnál hirtelen megtapadt az első kerék, és behúzta az ívre az orrát a Corsa, a hátsóját meg a lendület vitte tovább. Az ESP meg se nyikkant, hagyta, hadd tomboljam ki magam.

Ha elég érzékeny a tarkónk, leolvashatjuk a kanyarokat Ha elég érzékeny a tarkónk, leolvashatjuk a kanyarokat

Óvatosan kell tehát bánni minden idők legvadabb Corsájával, ami nemcsak a normál OPC-hez képest, hanem abszolút értelemben is egy nagyon jól vezethető autó lett. Mindehhez hozzátartozik még az is, hogy hivatalosan 100 oktános, azaz prémiumbenzinnel kell megtankolni az autót ahhoz, hogy mind a 210 lóerőre számíthasson a tulaj. A Nürburgring Edition ára ugyan még nem ismert, de az általa adott tudástöbbletet figyelembe véve népszerű választásnak bizonyulhat a vásárlók körében. Idén 500 darabot terveznek eladni belőle, jövőre és azt követően pedig már annyit gyártanak, amennyire csak igény mutatkozik.

Az alulkormányzottságtól eltekintve nem okozott gondot a Corsa OPC Nürburgring Edition terelgetése a Lausitzringen Az alulkormányzottságtól eltekintve nem okozott gondot a Corsa OPC Nürburgring Edition terelgetése a Lausitzringen

Opel Corsa OPC Nürburgring Edition
Összlökettérfogat (cm3): 1598
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény (kW/LE/min): 154/210/5850
Max. nyomaték (Nm/min): 280/2250-5850
Hossz./szél./mag. (mm): 3999/1737/1488
Tengelytáv (mm): 2511
Fordulókör (m): 10,6
Saját tömeg/teherbírás (kg): 1307/445
Csomagtér (l): 285/1050
Üzemanyagtank (l): 45
Gyorsulás 0-100 km/h (s): 6,8
Max. sebesség (km/h): 230
Fogy. város/országút (l/100 km): 9,9/6,2
CO2-kibocsátás (g/km): 178

Nincs korlátozás az Insingia OPC-ben

Plusz pénzért kiiktatják a tempókorlátozást az Insignia OPC-ből.

Nem is annyira a végsebesség korlátozásának kiiktatása a nagy üzlet az Opel Insignia OPC megvásárlásában, hanem az, hogy a tulajdonos ezenkívül még kap egy OPC vezetési tréninget is. Ezért alapesetben 480 eurót kell fizetni, meg persze szállást a dudenhofeni tesztpálya környékén, hiszen ott történik az oktatás.

Nem bánják a prémiumautókból átülő vásárlók a döntésüket Nem bánják a prémiumautókból átülő vásárlók a döntésüket

A korlátozás nélkül 270 km/órás sebességet elérni képes Opel Insignia OPC (5 ajtó, kézi váltó) egyébként a hétköznapok során nem tud többet egy normál társánál. A menetpróba a Berlintől délre vezető, korlátozás nélküli autópályákon zajlott, ahol bizony nagyon szenvedett az autó 200 km/óra felett, csak hosszas kínlódás után tudtam elérni egy pillanatra a 240 km/órás tempót. Két tonnával nem lehet játszani! Ennél már csak az ablaktörlő szenvedését volt rosszabb nézni, ami úgy 200-tól alig tud a menetszél ellenében visszahúzódni a motorháztető fedezékébe. Mondjuk ez is jobb volt annál, mint hogy a Lausitzring oválpályáján 130-140 km/órás tempóval mentünk pár kört, mert akkora volt a víz…

Alapvetően finoman kapcsol az automatikus váltó, OPC üzemmódban viszont durván Alapvetően finoman kapcsol az automatikus váltó, OPC üzemmódban viszont durván

Nekem egyébként rögtön egy automatikus váltóval felszerelt OPC kombi jutott. Bár ez „csak” 260-at tud, ez tűnik a legjobb párosításnak. OPC-fokozatban elég kemények a váltások, de normál üzemmódban már hozza a vajpuha kapcsolásokat a hatfokozatú egység. Városi dugóban nyugodtan lehet pihenni, szükség esetén meg ott vannak a kapcsolófülek a kormányküllők mögött. Igényli is ezt a vásárlóközönség, melynek tagjai jellemzően valamelyik német prémiummárkából ülnek át az Opel Insignia OPC-be – amit az eddigi visszajelzések alapján egy pillanatig sem bánnak.

Érezni a két tonnát az automata váltós Insignia OPC esetén Érezni a két tonnát az automata váltós Insignia OPC esetén

Opel Insignia OPC Unlimited ST aut.
Összlökettérfogat (cm3): 2792
Hengerek/szelepek: V6/24 turbó
Max. teljesítmény (kW/LE/min): 239/325/5250
Max. nyomaték (Nm/min): 435/5250
Hossz./szél./mag. (mm): 4908/1856/1520
Tengelytáv (mm): 2737
Fordulókör (m): 11,4
Saját tömeg/teherbírás (kg): 1940/535
Csomagtér (l): 540/1530
Üzemanyagtank (l): 70
Gyorsulás 0-100 km/h (s): 6,6
Max. sebesség (km/h): 260
Fogy. város/országút (l/100 km): 16,7/7,8
CO2-kibocsátás (g/km): 259