Elegáns, alapvetően üzleti autó Magyarországon a Superb, persze családoknak is jól jöhet a hatalmas méretű utas- és csomagtér. Most egy új irányba bővítik a célcsoportot, a sportos hangulatú, erős utazóautóra vágyóknak is van mit keresnie a Škoda márkakereskedésekben, hiszen itt a Sportline változat.

Apró, de hatásos módosításokkal alakították át a megjelenést, nem krómosan csillog, hanem feketére van fényezve a hűtőrács és az oldalablakok kerete, és ide igazodik a szintén fekete külső tükör, és az alapáron adott sötétített hátsó üvegezés. Nem vitték következetesen végig a témát, hiszen a hátsó lökhárító fekete betétjét krómcsíkkal látták el. Innen nézve még a ferdehátú karosszérián van újdonság, egy aprócska légterelő a peremen, és nem szabad megfeledkezni a látványos kialakítású könnyűfém felnikről sem.

Színes is lehet a Sportline

Vannak apró változások az utastérben, a műanyag betétek karbon-optikát kapnak, az analóg órák lapjának külső pereme ezüst hátteret kap, és alapfelszerelésként adják a LED-es hangulatvilágítást. Az ajtó feltárása után rögtön szembetűnő változás a fejtámlát is magába foglaló támlával rendelkező hatalmas méretű sportülések az első sorban – aggódni nem kell, elég lábtér marad még így is hátul. Ez egyébként a jelenlegi állás, a csehek időszámítása szerint május végén bekövetkező modellév-váltáskor lesz egy nagy újdonság, mégpedig az, hogy a Superb típushoz is elérhető lesz majd a 9,2 colos képátlójú Columbus érintőképernyős fejegység.

Szükség van minden csomagrögzítési lehetőségre

Vezetés közben hamar kiderül, hogy a Sportline kivitelben utazunk, hiszen a 15 mm-es ültetéssel együtt járó sportfutómű bizony még az elektronikus lengéscsillapítást Comfort állásban hagyva is jobban közvetíti az útminőséget a normál változatnál. A kínálatban egyszerűen új felszereltségként jelenik meg a Sportline a Style és a Laurin&Klément között, az összes motorral választható, a rövidke menetpróbán a két legerősebb változatot volt alkalmam kipróbálni.

A 190 lóerős ugyan jól viszi a nagy karosszériát, de hang híján és a gázpedál lenyomását követő tétovázás miatt (mire a DSG váltó visszapakol és felépül a turbónyomás) inkább kényelmes, egy huzamban több száz kilométer megtételére alkalmas utazóautónak tűnik. A 280 lóerős 2,0 literes turbómotornak már némi hangot is engedtek, ami remek aláfestést jelent, és itt már visszakapcsolás nélkül is jó reakciónak örülhet a sofőr, illik a produkció a sok apró változás által sugallt sportos hatáshoz. Persze az élmény mellett a fogyasztás is magasabb, mint a dízelnél…

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!