A Detroiti Autószalonnal egy időben és ahhoz közel, mindössze 900 km-re rendezték meg a Montreali Autószalont, ahol jobb híján – az 1,6 literes motorral szerelt kanadai Micra említhető még – a helyi Felino márka cB7-es pályaautójának prototípusát is megnézhették az érdeklődők.

Antoine Bessette, korábbi autóversenyző határozta el, hogy egy, a saját ízlésének megfelelő autót készít. Tíz évvel ezelőtt alapította meg vállalkozását, amelynek fő profilja a rendezvényszervezés, az autóvezető-képzés és a profi versenyzők felkészítésének segítése volt. De 2012 óta már az itt látható autó kifejlesztésére is nagy energiát fordítottak.

A legfontosabb szempont a vezető ideális pozíciójának megtalálása volt az autón belül, majd következett az erőforrás és a hajtáslánc elhelyezése. Végül mindezt befedték egy olyan karosszériával, amelyről látszik, hogy nem éppen a szépség határozta meg a formát. A prototípus már 2012-ben elkészült, idén már a végleges, megvásárolható autó első példányát állították ki. Módosítottak a csővázon, a felfüggesztésen, és immár egy 6,2 literes, 525 lóerős V8-as dolgozik a hosszú orrban – az első prototípusban még csak egy turbós négyhengeres volt.

Nem spóroltak a karbonnal, így mindössze 1100 kg a saját tömeg, amely 50-50 százalékban oszlik el az első és a hátsó tengely között. A Felino cB7-es végső hangolását a nyáron végzik el az itt látható, és az addig elkészülő két másik autóval – utóbbiak már ügyfélautók, akik kezdettől fogva támogatják a projektet. Ha minden Bessette tervei szerint alakul, akkor a 100 000 kanadai dollárnál olcsóbb autóval két éven belül márkakupát indítanak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!