Az Aurora Innovation nevű cég önvezető technológiát fejleszt, a Continental autóipari beszállítóként pedig az ahhoz szükséges hardvert tudja biztosítani. A két cég együttműködésében most felállítottak egy ütemtervet, amely alapján még az idén véglegesítik a 4-es szintű önvezetésre képes járművek hardverét, 2024-25 folyamán laboratóriumi (tesztpálya) körülmények között tesztelik a rendszert, 2026-27 folyamán végzik a végső finomhangolásokat már közúti próbákon, és 2027-ben megkezdik a technológia forgalmazását.

 

Olyan hardveres rendszert fejleszt a Continental és az Aurora, amely a meglévő konstrukciók minimális átalakításával működőképes, azért, hogy viszonylag gyorsan több ezres nagyságrendben tudják utcára küldeni az emberi sofőrt nélkülöző járműveket az USA-ban. Olyan üzleti modellt dolgozott ki az Aurora, hogy a logisztikai cég bérli a hardvert és az önvezető technológiát, tehát nem lesz feltétlenül olcsóbb az emberi sofőrnél a használat, azonban pihenőidő híján sokkal többet tud majd dolgozni a jármű. A konstrukció különlegessége még, hogy az elsődleges mellett egy másodlagos vezérlő is lesz a fedélzeten, ami képes átvenni az irányítást, ha műszaki hibát érzékel a rendszer.