A háromajtós, négyüléses modell iránymutatóan dinamikus vonalvezetését optimális térkihasználással és a legmagasabb színvonalú minőséggel egyesíti. A jövőt sejtető, az Audi stílusában megfogalmazott műszaki megoldások a gazdaságosság, a dinamika és a vezetés élvezetének új útjait képviselik.

Az Audi egészen egyedi és rendkívül innovatív hibridtechnikát mutat be metroproject quattro modelljének hajtásrendszerével. A motorházfedél alatt egy 1,4 literes TFSI-erőforrás dolgozik, s 110 kW (150 LE) teljesítményét az „S tronic” kettős tengelykapcsolós sebességváltón keresztül juttatja az első kerekekre. A hátsó kerekeket a gyorsítási fázisok során egy 30 kW (41 LE) teljesítményű elektromotor hajtja meg, akár 200 newtonméter forgatónyomatékkal. A TFSI- és az elektromos motor a sportos vezetést segítő együttes üzeme („boost”) során a tanulmánymodell elsőkerék-hajtásúból azonnal quattróvá alakulva, valóban optimálisan adja át a vonóerőt az útfelületre.

Az elektromos motor mindemellett bizonyos menethelyzetekben, például lakott területeken, akár önállóan, így teljes mértékben emisszió-mentesen is hajthatja a járművet. A lítiumion-akkumulátorokban tárolt energia akár 100 kilométeren át is lehetővé teszi a tisztán elektromos üzemet, az újbóli feltöltés az elektromos csatlakozóaljzaton keresztül történhet. Az automatikus motorleállítás és –indítás rendszerének, a rekuperációs (energia-visszatápláló) fékezési folyamatoknak és a tisztán elektromos hajtású fázisoknak köszönhetően az Audi metroproject quattro üzemanyag-fogyasztási és kipufogógáz-emissziós értékei mintegy 15 százalékkal mérséklődnek a belsőégésű motor kizárólagos használatához viszonyítva. Kifejezetten sportos menetteljesítményei (0-100 km/h: 7,8 másodperc, max. sebesség: 201 km/h) ellenére a tanulmánymodell mindössze 4,9 liter szuperbenzinnel is megelégszik 100 kilométerenként, míg átlagos szén-dioxid kibocsátása kilométerenként csupán 112 gramm értéken marad.