A HMI (Hyundai Motor Indai) 1996-ban kezdte meg működését a Szöul központú Hyundai Motor Co. tulajdonában levő leányvállalatként. 1998-ban, már az első piaci bemutatón kimagasló eredményeket értek el a Santro modellel. Napjainkban a HMI széles modellpalettát kínál a Santro Xing-től kezdve, a SUV kategóriás Tucson-on át egészen a prémium kategóriájú Sonata Emberáig.

A HMI operatív működésének következő fázisát szimbolizálja már az i10 piaci bevezetése Indiában, ahol a márka piaci részesedése meghaladja a 18%-ot, és amely már előrevetíti a márka jövő évi 20%-ra történő növekedését is. Az i10 modell fémjelzi a Hyundai belépését a stílust és vezetési élményt nyújtó miniautók kategóriájába.

Az új i10-es modellt egy 1,1 literes iRDE benzines motor hajtja,  amelynek teljesítménye egyedülálló üzemanyag takarékossággal párosul. A motor teljesítménye 67 LE 5500-as fordulatszám mellett, csúcsnyomatéka pedig 101 Nm 2800-as fordulatszámon. A motorhoz egy ötsebességes manuális, ergonómiailag tökéletesen kialakított, műszerfalba épített váltó társul, amely nagyobb mozgásteret biztosít mind a vezető, mind az utasa számára, s ezáltal kategóriájában elsőként egyedülálló megjelenést kölcsönöz az autónak. A városi közlekedést az elektromos szervokormány segíti.

Az i10 letisztult áramvonalas körvonalai, a vonzó hűtőrács az áttetsző méretes lámpatestekkel különleges megjelenést eredményez. Az i10 tágas utasteret kínál öt személy számára. Minden i10-es modell már alapfelszereltségi szinten légkondicionálóval, dönthető hátsó ülésekkel, kéttónusú bézs belsővel, hátsó biztonsági övvel, valamint fedélzeti számítógéppel felszerelt.
A prémium felszereltségi szinthez napfénytető (kategóriájában ez az első modell, amely rendelkezik panorámatetővel), hátsó légterelő, bőrborítású kormánykerék és sebességváltó gomb, távirányítású központi zár, valamint 2 DIN méretű audio rendszer tartozik.

Elöl MacPherson rendszerű rugóstag, hátul csatolt torziós rúd biztosítja a kényelmes utazást. Az i10 jellegzetessége az elülső és hátsó kartámla, a bőséges helykínálat a hátsó üléseken mind a láb, mind pedig a váll számára, amely 5 ember számára is kényelmes üléspozíciót biztosít.
2388mm-es tengelytávjával a legnagyobb a kategóriájában, amely növeli a biztonságot, valamint a belső utastér kényelmét.

Az i10 biztonságban is olyan magas fokú megoldásokat nyújt, mint például

az ABS rendszer, az övfeszítő, a dupla első légzsák, az automatikus ajtónyitó rendszer, amely kinyitja a bezárt ajtókat ütközés estén, valamint a harmadik, hátsó féklámpa.

Az új i10-es modell 10 izgalmas külső színnel és négy különböző felszereltségi szinttel – D-Lite, Era, Magna és az Auto lesz elérhető.