A számítógépes tervezést követően készül el az agyagmodell, ami további módosításokra ad alkalmat. A digitális alkotás során egyre nagyobb szerepet kap a virtuális valóság

Ingolstadt észak-nyugati részén hozták tető alá a négykarikás márka különleges építményét, az Audi Design Centert. A több mint 37 ezer négyzetméteres, öt emelet magas, minimalista stílusban fogant üvegpalota kivitelezése mindössze három évet vett igénybe, ez idő alatt alakították ki hatalmas, fényárban úszó tereit és a 600 dolgozó munkaállomásait. Az anyaghasználatot illetően a beton és az üveg dominál, de jelentős mennyiségű fát és fémet is felhasználtak, egyebek mellett a nagy belmagasságú csarnokok díszítésére. A forgóajtón belépve az átriumba jutunk, melynek padlózatát fekete, márványhatású járólappal, falait pedig kezeletlen fahasábokkal borították. Az ide látogatókat kordon mögé állított koncepcióautók üdvözlik, majd a földszinten keresztülsétálva a liftekhez vezet az út, melyek egyike-másika – az épület funkciójához igazodva – járművek szállítására is alkalmas.

A különleges komplexumot három részre osztották az építészek. Az A-szektor ad otthont az open office jellegű, válaszfalak nélküli irodáknak, ahol négy csoportba rendezték a munkaállomásokat. Ez a 10 ezer (!) négyzetméteres részleg tökéletes munkakörnyezet a mérnökök, illetve a programozók számára, itt született meg az új A7-es yachtra emlékeztető karosszériája is, melyet 15-féle színben rendelhetnek majd meg a vásárlók. A tervezőmunka aprólékosságáról árulkodik, hogy az A7-es lámpatestein mérnökök komplett hada dolgozott. Kérdésemre elárulták, hogy a fényszórók konstrukcióját az emberi szem és annak működése ihlette. A HD Matrix LED rendszer és „némi” lézer segítségével sikerült elérni, hogy a foncsor afféle pupillaként hasson, s remek ötlet, hogy az irányjelzők egyben nappali menetfényként is szolgálnak. További érdekesség a Digital Awaking funkció, pontosabban, hogy az autó nyitásakor/zárásakor a lámpák életre kelnek és Knight Rider K.I.T.T.-jéhez hasonló fényshow-val szédítik a szemlélőt… Ugyancsak az A zónában szorgoskodnak a GUI-t, azaz a grafikus felhasználói felületet tervező szakembereknek. A megújult A7-es nem csak hajtásláncát illetően fejlődött, megörökölte a nagytestvér, az ugyancsak idén debütált A8-as infokommunikációs rendszerét is. Ennek megfelelően alig találni hagyományos gombokat a belterében, még az elakadásjelző is érintős. A vezető elé 12,3, a középkonzolra pedig egy 10,1 és egy 8,6 colos érintőképernyő került, jókora területen sorakoznak tehát az információk. A könnyebb kezelhetőség, valamint a menetbiztonság érdekében a kijelzők rezgéssel és hanggal is tudatják a felhasználóval, hogy az aktuális művelet sikeres volt-e vagy sem. Ezenfelül hangvezérlés és kézírásfelismerő segíti a gép és ember közötti kommunikációt – ez már kétségtelenül a jövő.

Hiába az ultramodern eszközök, a régi eszköztár, így a szigetelőszalag továbbra is nélkülözhetetlen. Persze a végső modell századmilliméterre pontos…

A B-szektor nemes egyszerűséggel a digitális és fizikai modellezés Mekkája, itt öltött végleges formát a legújabb A7-es. A terveket óriási monitorok és 3D-s megjelenítő eszközök segítségével készíti a nemzetközi gárda, majd speciális marógépekkel létrehozzák az agyagból készült változatot. Hogy személyesen is megtapasztalhassuk a csodát, először kifaragták az első szériás A7-es modelljét, majd az egyik felére ismét ráeresztették a robotot, de már az új nemzedék vonalait véste ki, hogy érzékeltesse a két forma közötti különbséget.

Az ultramodern munkafolyamatok mellett természetesen a régi, bevált módszerek is tovább élnek, erről tanúskodik, hogy a dizájnerek előszeretettel használnak szigetelőszalagot és kézi szerszámokat az alakformáláshoz. Műhelytitkaikról faggatván őket megtudhattam, hogy a tervezés kezdeti fázisában egyszerűen papírra skiccelnek, ezt követően digitalizálják a rajzokat, majd a CAD-programmal elkészítik a 3D-s terveket, melyek alapján a marógép képes megalkotni a kézzel fogható formát. Azt is elárulták, hogy csapatokban dolgoznak, s egyszerre több koncepció munkálatait végzik, ugyanakkor folyamatosan rotálódnak a munkakörök, hogy a részleg minden tevékenységét megismerhessék az alkalmazottak.

A vezetői környezet gondos tervezése éppoly fontos a sikerhez, mint a tetszetős karosszéria. Az elektromos rendszer 400 paraméterén változtathat a vezető

A C-szektor a gigantikus raktárt, az összeszerelésért felelős divíziót és a különféle előadótermeket foglalja magában. Innen kérhetnek alapanyagot, illetve eszközöket a dolgozók, s itt találják a Cube-okat is. Utóbbiak kis alapterületű, relaxációs célokat szolgáló helyiségek, melyek a nyugalom szigeteiként nyújtanak menedéket a feltöltődni kívánó személyzetnek. Amondó vagyok, megérdemlik a pihenést. Lelkiismeretes munkájuknak köszönhetően az új Audi A7-es a kategória egyik legszebb modelljeként debütálhat a piacon.

Rupert Stadler, az Audi AG ügyvezetője elárulta, hogy az A7-es alkotóira roppant nagy hatással volt az 1969-ben piacra dobott Audi 100 Coupé S

Alapjaitól tervezték újra
Bár a Volkswagen-konszern hajtásláncok tucatjait gyártja, az új A7-es egyelőre csak az 55 TFSI változatban, 3,0 literes, V6-os, turbós benzinmotorral lesz megvásárolható, amit a lágy-hibrid rendszer részeként építenek az autóba. Működését 48 voltos, lítium-ion akkumulátorokról működtetett elektromotor segíti majd, melyet úgy terveztek, hogy fékezésnél – az A8-ashoz hasonlóan – akár 12 kW-nyi energiát is vissza tudjon tölteni a telepekbe. Az erőátvitelről az előző szériából már jól ismert, hétfokozatú, duplakuplungos S Tronic automatikus sebességváltó gondoskodik, újdonság viszont a típus történetében először megjelenő, 1,1 méterrel kisebb fordulókörrel és villámgyors kanyarvételekkel kecsegtető hátsókerék-kormányzás.

Megújult a beltér is, és a legfrissebb technikát kapta. A középkonzol rezgésre is képes, felső érintőképernyője 1540×720-as felbontású

Az új formatervhez igazodva ezentúl 20 helyett 21 colos felnik kerülnek az autóra, és nőtt a féktárcsák átmérője is: immáron 400 mm. A vásárlók több futómű közül választhatnak. Az alapkivitel mellett a 10 milliméterrel alacsonyabb Sport és az elektronikusan állítható, adaptív, légrugós rendszer kínálkozik. Utóbbi vezérlőegysége folyamatosan figyeli az időjárási és útviszonyokat, és minden helyzetben tökéletes menetstabilitást garantál, beleértve a kanyargós, hegyvidéki utakat és az autópálya-szakaszokat is. Természetesen az új típusnak is elmaradhatatlan kelléke az integrált hátsó légterelő, ami 120 km/óránál nyílik fel, jelentősen növelve a menetszél gerjesztette leszorítóerőt. Mindemellett 39 (!) különböző vezetéstámogató eszköz gondoskodik a biztonságos utazásáról közöttük az öt radart, öt kamerát, 12 ultrahangos szenzort és egy lézerletapogatót felsorakoztató Audi AI-vel. Ezek révén és a My Audi mobiltelefonos applikáció támogatásával a megújult verzió képes sofőr nélkül, távirányítással leparkolni, sőt akár a garázsba beállni.