Az utolsó csavarig új fejlesztésű autó a SEAT Leon, hiszen ez a spanyol márka első autója, amely már az MQB építőkészlet elemeit hasznosítja. Hogy ezt nem látni rajta elsőre, azt annak köszönheti, hogy megjelenése szinte egy az egyben másolja az Ibizáét. A nyúlánkabb felépítés miatt azért meg lehet különböztetni a két autót, aggodalomra nincs ok. Pláne, ha egy olyan Leonról van szó, amely rendelkezik az autó különlegességének kikiáltott, teljesen LED-es fényszórókkal.

Nappal nem sok újat mutat a lámpa, hiszen azon csak a menetfény csíkja világít, de még egy esti menetpróbát is integráltak a programba, hogy személyesen is megtapasztaljuk. Majd ezt az utolsó pillanatban lemondták, úgyhogy marad az itthoni teszt, hogy megtudjuk, milyen csodákra képes a LED-es fényforrás. Annyi baj legyen, ez úgyis csak egy kis része az autó tudásának.

Semmi merészség, a minőség rendben. Ez a közepes felszereltség Semmi merészség, a minőség rendben. Ez a közepes felszereltség

Nagyon fontos változása azonban az új karosszériának, hogy végre ki lehet látni belőle. No nem úgy, ahogy azt a régebbi autókon megtapasztalhatjuk, hanem úgy, ahogy azt egy mai autótól megszoktuk. S ez bizony a Leon esetében igenis jelentős előrelépés, mert az elődből se előre, se oldalra, se hátra nem lehetett rendesen kilátni – a modellfrissítésnél meg is növelték a hátsó szélvédő méretét. Ilyesmire nem lesz szükség az új generációnál, már csak azért sem, mert kezdettől fogva elérhető lesz a tolatókamera és parkolóradar is az extralistán.

Egészen jó az oldaltartás az első üléseken, az övmagasság fix Egészen jó az oldaltartás az első üléseken, az övmagasság fix

Többet kapunk a pénzünkért

Apropó, extralista! Az MQB technikából adódó költségmegtakarítást azon érhetjük tetten, hogy az eddiginél gazdagabb felszereltséggel adják majd az autót, lényegében változatlan áron. A LED-es fényszóró a középső szintnél rendelhető, a leggazdagabbnál alapfelszerelés lesz, a pontos árakat még nem véglegesítette a forgalmazó, de ez hamarosan várható. A navigációval kapcsolatban is a versenyképes árat említették, és itt is tudja a többi MQB-s autóból ismert trükköt, miszerint a közeledő kezet érzékelve nagy méretben feldobja a választási lehetőségeket, megkönnyítve a szem sarkából történő vezérlést. Persze miután hozzászokott az ember ahhoz, hogy a periférikus látómezejében mozgást érzékel, ami kezdetben igencsak elvonja a figyelmet… Törődjünk inkább azzal, hogy végre érdemes magára a műszerfalra nézni, amely tényleg falként magasodik előttünk. Utóbbinak köszönhető, hogy elérhető közelségbe került a középkonzol, ahol igen jó eséllyel érintőképernyős rádiót találunk majd. Az alapváltozatban kemény, izzasztó műanyag kormány van, egyébként már egészen jó a minőségérzet, a sportos hangulatú FR megnyerő.

FR: piros varrás, hasított bőr, ezüstös betét és krómkeret FR: piros varrás, hasított bőr, ezüstös betét és krómkeret

Nem nagyon sikerült kiokoskodni, hogy vajon mi volt a szándék a felfüggesztés hangolásával. Az 1,4 literes, 125 lóerős benzines turbóssal kezdődött az ismerkedés, a változatlan teljesítményű motor teljesen új fejlesztés, alublokkos, tehát könnyebb a korábbinál. Ehhez képest erősen alulkormányzottan viselkedik a kanyarokban a Leon, hiába jó a kormány visszajelzése, ha az autó nem akar az íven maradni. Mindennek tetejébe a hangolás nem kényelmes, sőt, kifejezetten rázós dolog az autóval való közlekedés. Érdemes nagy ívben kerülni a csatornafedeleket, kavicsokat, meg a gyalogátkelőhelyeknél a felfestést, ha fekvőrendőrrel találkozunk, közelítsünk hozzá fokozott óvatossággal.

Nagyobb légbeömlőkről lehet felismerni az FR-változatot Nagyobb légbeömlőkről lehet felismerni az FR-változatot

Második körben egy 2,0 literes, 184 lóerős TDI-t próbáltunk (később lesz megvásárolható), annál már egy fokkal érthetőbb volt a hangolás. A 18 colos felnikkel ugyanúgy ráz az autó, mint a 16-osokkal, míg a szélesebb futófelület miatt annyival jobb a tapadás, hogy nem olyan erős az alulkormányzottság. Ez se tökéletes, de Leon FR-ről lévén szó, ez már ténylegesen forró ferdehátú, megbocsátható a keménykedés.

Megnevelték a dízelmotort

Az új, már két kiegyenlítő tengellyel rendelkező dízel hangja alig hallatszik, és a tőle elvárható módon lódítja meg az autót, még akkor is, ha épp nincs kedve visszakapcsolni a vezetőnek. Ennél azonban (már csak az értékesítési darabszámok okán is) fontosabb, hogy az 1,4-es benzines továbbra is remek motor, csak ajánlani lehet. A 105 lóerős, tehát erősebb 1.6 TDI-t vezető kollégák szerint ezzel a motorral se volt semmi gond, csendes, kulturált, de óvatos duhaj vele a Leon.

Erőemelés: a combos turbódízel érkezésére egyelőre várni kell Erőemelés: a combos turbódízel érkezésére egyelőre várni kell

A rövidke vezetés után jól sikerült autónak tűnik a spanyol kompakt is, feltéve, hogy a latinos temperamentum nem áll távol tőlünk. Ez kell ahhoz, hogy túltegye magát az ember a sprőd felfüggesztésen, egyébként nem nagyon lehet belekötni a konstrukcióba.

Innen nézve felismerhető az elődhöz való hasonulás. Magas a csomagtérperem Innen nézve felismerhető az elődhöz való hasonulás. Magas a csomagtérperem

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!