Pehelysúly: a legkisebb típus az LF megerősített alvázával már 7,5 tonnás össztömeg mellett is 4,2 tonna hasznos terhet bír. Rendelhető áramvonalas Aerobody felépítménnyel, amely csúcssebességnél akár 8%-os megtakarítást ér el, vagy épp 19 tonnás, építőipari kivitelben, 25 fokos első terepszöggel és 32 cm szabad magassággal. Ehhez mérten kétféle Paccar motort kínálnak hozzá.

Próbajárművünkben a kis, négyhengeres, 4,5 literes, 213 lóerős PX-5-ös dolgozott, hatfokozatú AS-Tronic robotizált váltóművel társítva, kellemesen, észrevétlenül, kellő dinamikával mozgatva a 12 tonnás LF-et. A döntő fölényt mégis a parádés, 50 fokos elsőkerék-elfordulása jelenti!

Aerobody: az áruterítők térfogat-kihasználtsága átlagban csak 30%, ezért lehet lemondani a derékszögű sarkokról. A robotizált váltómű fokozatváltó kapcsolója jobb helyen lenne a kormányon Aerobody: az áruterítők térfogat-kihasználtsága átlagban csak 30%, ezért lehet lemondani a derékszögű sarkokról. A robotizált váltómű fokozatváltó kapcsolója jobb helyen lenne a kormányon

Középsúly: a nagyobbik CF-et mindenesnek szánják a hollandok. Elöl kiszélesedő alváza a hűtőkapacitásnak kedvez, jobb helykihasználása pedig 1500 literes tank felszerelését teszi lehetővé. Fülkefelfüggesztése 14 cm hátracsúszást enged balesetkor, ráadásul rugózása is kényelmesebb. Ami még fontosabb, kategóriaelső önsúlya hasznosterhelés-kritikus alkalmazásokra, például tartálykocsis szállításra is ideálissá teszi. A járművek közül az Allison automatikus váltóművel, kormányzott második tengellyel és 290 lóerős motorral felszerelt, extrafordulékony kukásautó volt a legérdekesebb. Ergonomikus, csendes munkahely, egyetlen kellemetlen részlete a rosszul szabályozható motorfékje volt.

A függőleges kipufogóba épített ciklonszűrő értékes helyet takarít meg az alvázon, például egy kormányzott harmadik tengelynek A függőleges kipufogóba épített ciklonszűrő értékes helyet takarít meg az alvázon, például egy kormányzott harmadik tengelynek

Nehézsúly: hosszú távú áruszállításra és különleges feladatokra készül az XF. Akár 35,5 tonnás össztömegű, merev alvázas, konténerszállító felépítménnyel, vagy épp 120 köbméteres pótkocsis kivitelben, sőt 8×4-es vontatóként is megrendelhető. Motorkonfigurációja 412, 462 vagy 510 lóerős, a szervizintervallum 150 000 km. Jól jellemzi felkészültségét a cserefelépítményes autókhoz rendelhető megnövelt kapacitású légrugó, amely gyorsabban és nagyobbat emel a normál kivitelnél.

A 18,75 méteres szerelvényből, 15,65 métert a 120 m3-es raktér tesz ki, könnyű árunak eszményi A 18,75 méteres szerelvényből, 15,65 métert a 120 m3-es raktér tesz ki, könnyű árunak eszményi

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!