Úgy sikerült versenyképes árat* kialakítani a Citroën ë-C3-asnak, hogy végletekig leegyszerűsítették a konstrukciót. Kezdjük azzal, hogy a Stellantis jóvoltából az STLA Small (ex CMP) műszaki alapra építették fel az újdonságot, másrészt már a fejlesztés első pillanatától kezdve nagyon szorosan együtt dolgoztak a formatervezők, a műszaki fejlesztők és a gyártástervezők is – utóbbi eredménye, hogy a nagyszombati gyárban 25%kal kevesebb időt (munkabérköltség, energia) töltenek el a 4. generációs C3 összerakásával, mint a 3. generációssal. Amúgy a szlovák gyár termelésének 65%-a a Citroën kisautója. Úgy sikerült spórolni az idővel, hogy csak 3 felszereltség van, egyedi extrák nincsenek, színek közül lehet majd választani – az ë-C3-asnál alapáron adják a kontrasztos fekete vagy fehér tetőt.

* Azon a 8 nagy, Eurót használó piacon, ahol a gyár tulajdonában van az importőr (plusz Lengyelország, ahol szintén gyári a forgalmazó, ott egyszerűen átszámolják złotyra az összeget), ott az forgalmazás megindulásakor 23 300 euró lesz az alapár – márkakereskedésben és online értékesítésnél egyaránt. Ebből aztán még lejönnek a különböző támogatások és ösztönzők. Franciaországban például önrész nélküli finanszírozással, havi 99 euróért lehet megkapni az autót. Magyarországon még folyamatban van a vételár megállapítása, nálunk eltérő az adókörnyezet, az állami ösztönzők, és hát azt se lehet még biztosan látni, hogy 2024 második negyedévében, az első autók érkezésekor hogyan alakul a Ft/euró árfolyam. A 23 300 eurós alapárért 44 kWh kapacitású akkumulátorral (320 km hatótáv) és You felszereltséggel adják az ë-C3-ast, 2025-től érkezik majd a kisebb akkumulátorral (200 km hatótáv) és felszereltséggel (például 10,2 colos központi érintőképernyő helyett okostelefon-dokkoló) is elérhető lesz az autó 19 990 eurós áron. Ez az ár a már említett 8 nagy eurós piacra (+Lengyelországra) értendő.

De következzen végre az autó bemutatása, amelynél a vásárlói igénynek megfelelően a szabadidő-autó lett – úgy sikerült 30 mm-rel 164 mm- növelni a hasmagasságot, hogy az akkumulátor lelóg a kocsi alá. Függőleges az orr, 157 cm magasabb a karosszéria, miközben a hossz és a szélesség pár mm-t változott csupán – sokkal tágasabb lesz az utastér azáltal, hogy 100 mm-rel magasabbra helyezik az üléseket (a padló is feljebb kerül), így már részben a kerékdobok fölé kerülnek az ülések. A csomagtér öblösebb, 310 literes alaphelyzetben, azonban itt 24 cm-es rakodóperemen kell átemelni a csomagokat, és támladöntés után nem lesz sík a padló – utóbbi egyszerű filclap, nem lehet magasabb pozícióban rögzíteni. A támla felállításakor figyelni kell arra, nehogy odacsukjuk a biztonsági övet. Immár a Citroën C3-as is megkapja az Advanced Comfort csomagot, amely a felfüggesztésben hidraulikus ütközőelemet és különösen vastag párnázású üléseket jelent.

A műszerfalon is tetten érhető a már említett radikális egyszerűsítés, szerencsére nem mondtak le a klímakonzolról – lesz ugye érintőképernyő nélküli változat is –, de például a műszeregység a szélvédő tövében lévő műanyagpanelre kivetített értékeket jelent.
„Nagyon büszkék vagyunk a tágas beltérre, különösen a légiesen könnyű hatást keltő új műszerfalra, a minimalista high-tech felső rész és a melegebb, Sofa Design stílusú alsó rész kombinációjára. A szegmensben meglehetősen ritka, hogy a műszerfal felső része mindkét oldalon ennyire letisztult legyen. Ezt a head-up display kijelzős új C-Zen Lounge koncepcióval sikerült elérnünk. Azzal, hogy az infotainment rendszer központi képernyőjét, illetve a telefontöltőt középre helyeztük, el tudtuk kerülni a helyigényes és cseppet sem esztétikus beépítés csapdáját.” – nyilatkozta Boris Reinmöller, tervezési projektvezető.

A 2024 második negyedévében esedékes piaci rajtnál a nagyobb tudású akkumulátoros-elektromos hajtással indul a forgalmazás, ami 113 lóerős hajtómotort és 44 kWh kapacitású LFP kémiájú akkumulátort jelent, ennek 320 km-es szabványos hatótávolságot ígérnek. Az autót ugyan Szlovákiában gyártják, de az akkumulátort Kínából hozzák, a fedélzeti töltő 11 kW-os (a 20-80%-os töltés 7 kW-tal kicsivel több, mint 4 óra a töltési idő, 11 kW-tal 2 óra 50 perc), villámtöltésre 100 kW teljesítménnyel van lehetőség, amivel 26 perc a 80%-os töltöttség elérése. A használatot nagyban megkönnyítő, az autóval és a töltőkkel is kapcsolatban állló e-Routes alkalmazás csak később lesz elérhető Magyarországon. Alapvetően városi használatra szánják a típust, ezért a végsebességet 135 km/órás tempóban korlátozzák, a 0-100 km/óra gyorsulás 11 másodpercet vesz igénybe.

A benzinmotoros Citroën C3 is ki volt állítva a világpremieren (az elődök gyűrűjében), de semmi egyéb információt nem osztottak meg róla. Az 1,2 literes turbómotorral, 6 fokozatú kézi kapcsolású váltóval szerelt autó a közepes You felszereltségű volt, ami 2 darab elektromos ablakot, egyszerű klímát (3 tekerőgomb a középkonzolon) jelent, illetve dísztárcsás 17 colos acélfelnit jelent. A hátsó lökhárító jobb oldalánál el vezetik ki hátulról láthatatlanul a kipufogógázokat, oldalnézetben nagyon jól látszik, hogy ennél a változatnál nincs lefelé lógó akkumulátor.