Legnagyobb tudással és tapasztalattal a Bridgestone rendelkezik a defekt esetén is járóképes abroncsok területén, hiszen ők voltak az elsők, akik ilyen abroncsot készítettek – az 1987-ben megjelent Porsche 959-es volt az úttörő. Ma már rengeteg új autónál találkozunk ilyennel, de sok olyan személygépkocsi fut még az utakon, amelyek hagyományos abroncsokkal kerültek forgalomba. ezekhez teszi elérhetővé a technológiát az új DriveGuard abroncs.

Fotó: Lővei Gergely

Egy hagyományos defekttűrő abroncs megerősített szerkezete miatt 25 százalékkal nehezebb a hagyományosnál, a DriveGuardnál mindössze 10 százalék a többlet. Ezen felül még azt kell figyelembe venni, hogy ha nincs, akkor utólagos keréknyomás-ellenőrző rendszert is fel kell szerelni, ez csak 2014. novembere óta kötelező újonnan forgalomba helyezett személyautóknál. Erre azért van szükség, mert enélkül nehezen lehet észlelni a folyamatos, kismértékű nyomásvesztést. A felmérések szerint a szögek okozzák a legtöbb defektet, majd következnek a kátyúk.

A Bridgestone DriveGuard abronccsal még nyomásvesztés esetén is lehet 80 km-t elmenni 80 km/h-h-s sebességgel. Előbbi ajánlás, utóbbi viszont tényleg szigorú határ. A nyomást vesztett abroncsnál az oldalfal viseli a terhet, amely így erősen deformálódva gördül, ami egyfelől a vezető számára nagyon jól hallható, másfelől fokozott hőterhelést jelent. Persze ilyenkor óvatosabban kell vezetni, mert a kanyarodási tulajdonságok és a fékút hossza is megváltozik, de járóképes marad az autó, és vagy biztonságos helyre, vagy a legközelebbi gumisműhelyig még el tudunk jutni.

Azért problémás a nagyobb tempó, mert az fokozott hőterhelést jelent, amire a gumi belső felületét borító légzáró réteg a legérzékenyebb. Ha ez károsodik, a javítást követően is folyamatos lesz a légnyomásvesztés. A javításnál egyébként ugyanazok a szabályok vonatkoznak a DriveGuard abroncsokra, mint a hagyományosokra, és a technológia is ugyanaz. Egy manapság átlagosnak mondható, 16 colos abroncsnál darabonként 1500 Ft a felára a DriveGuard technológiás abroncsnak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!