Ausztráliában a StreetFX Motorsport nevű tuningcég még 2012-ben vásárolt egy GT-86-ast, amelyet aztán építeni kezdtek. Először a karosszéria módosításával kezdtek foglalkozni, majd jött a technika finomítása. Folyamatosan tuningolták a 2,0 literes szívó boxermotort, először csak turbó került rá, aztán 2014 folyamán egyedi, kompresszoros-turbós feltöltésre jutottak, ami már 585 lóerőt eredményezett. Most azonban még tovább léptek.

A gyári motorban már nem voltak tartalékok, úgyhogy egy Nissan GT-R V6-os blokkra váltottak, amely alaphelyzetben 600 lóerős. Mivel ez a blokk sokkal magasabb a gyári boxernél, a beépítéshez teljesen új, lapos olajteknőt kellett esztergálni egy vastag alulemezből – ez 15 centivel csökkenti a motor magasságát. De nem csak ez az újdonság, a lökettérfogatot 3,8-ról 4,1 literre növelték új főtengely alkalmazásával (hosszabb löket), GT1000 HKS turbókészletet alkalmaztak; a megcélzott teljesítmény E85 alkalmazásával 1000 lóerő.

Az új motorral együtt szükség volt egy új váltóra is, ezt a hatalmas teljesítményt már nem akarták a gyári 6 fokozatú, kézi váltóra rászabadítani, úgyhogy egy 6 fokozatú szekvenciális egységet alkalmaztak. A StreetFX Motorsport tulajdonosának nem tetszett a kardánalagúton lévő hatalmas méretű váltókar, pneumatikus vezérlést építettek rá. Hamarosan a gyakorlatban is kipróbálják majd az autót, gyorsasági versenyzés, drift, gyorsulás – ilyen technikával bármiben sikerrel lehet indulni.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!