Vasember és Amerika Kapitány pózol a DTE standján egy tuningolt hibrid hajtással a hónuk alatt. Ariana, a robot mutatta be az e.GO Life First Edition elektromos autót. Egyre nagyobb az e-jelenlét. Fotó: EMS

Tíz napon át tartott az 52. Essen Motor Show, amely eredetileg a német tunerek találkozójának indult, aztán az európai tuningosok évbúcsúztató eseményévé fejlődött. A kiállított magánautók zöme természetesen német, melyek mellé holland, belga és osztrák autók csatlakoztak a legnagyobb számban, de mindig számolhatunk a magyarok jelenlétével is.

A TUNE IT! SAFE! idei demoautója, az ABT Audi RS4 Polizei

Céges szinten 500 kiállító vett részt az eseményen, és több mint 360 000 látogató érkezett kíváncsian. Mivel nagy a tömegvonzás, a nagyobb szervezetek is jelen voltak már hagyományosan, így a tuningszövetség, illetve a német autóklub, az ADAC is. A szövetség a legfontosabb programját népszerűsíti ez a TUNE IT! SAFE!, amelynek célja, hogy az autóátépítőket a biztonságos tuning felé terelje. Figyeljenek a beépített alkatrészek minőségére, engedélyeztessék az átalakításokat, úgy építsenek, hogy a jármű közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi szempontból se teljesítsen az eredeti állapotánál rosszabbul. A biztonságos tuning népszerűsítése kapcsán már több mint egy évtizede mindig készítenek egy demo rendőrautót.

Die Essen Motor Show ist das PS-Festival für alle Ez a 6,24 méter hosszú Mercedes-Benz 600 Pullman volt a korabeli német Playboy főszerkesztő autója. Az ESX Audio által készített installáció szolgált a házinyusziknak könyöklőül

A 2019-es alapautó egy Audi RS4-es, amely ABT tuningot és Toyo gumikat kapott. Az ADAC szintén a saját programjait ismertette, és amellett, hogy tagokat toboroztak, népszerűsítették az e-mobilitást a GT Masters eSports Championship bemutatásával. Itt mutatták be a tuningszövetség új letölthető applikációját, amelyet a TUNE IT! SAFE! égisze alatt fejlesztettek. Az alkalmazással bármilyen tuningfelszerelés kiválasztható a megadott autóhoz, az alkalmazás 360 fokos képet készít a felszerelt modellről és megmutatja annak hangját. A választható felszerelések létező és megvásárolható portékák. Az appot android és ios környezetre is kifejlesztették.

A Toyo a standján igyekezett minden kategóriában bemutatni, hogy mit tud

A show tematikája ismét három motívumra szerveződött. Alap természetesen a tuningautók jelenléte, illetve a nekik kiírt tuningXperience autószépségverseny. Ehhez egész évben várják a nevezéseket, aztán jön az előválogatás, hogy ide már csak a döntősök érkezzenek – idén 160 finalista volt szerte Európából. Többféle kategóriában aztán itt zsűrizik és díjazzák az autókat.

Öregedő Polóba oltott elektromos hajtáslánc és szép teli üvegtető

A másik témacsoport az autósport. Ez esetben sem csak statikus jelenlétre kell gondolni, sőt, talán itt a legjellemzőbbek a dinamikus programelemek. Erre épül a Motorsports Arena programsora, amelynek köszönhetően szinte folyamatosan bőgtek a motorok a show minden napján. A felépített pályán drifterek, versenysportból érkezők egyaránt bemutathatták tudásukat, a lényeg a látványautózás és a hangulatkeltés. A statikus soron a Power of Motorsports autói között olyan híres modellek sorakoztak, mint a Ford GT40-es replikája.

A futóműtuningban is egyre jobban előtérbe kerülnek a keleti márkák

Hogy teljes legyen a paletta, a harmadik témacsoport a youngtimer és oldtimer autók világa, amelyeket az Örökzöldek (Evergreens) gyűjtőcsoportban mutattak be, kiemelt helyen a Classic&Prestige csoportot. Összesen 250 klasszikus autót kínáltak itt eladásra, a csúcs a Brabus Classic által felkészített 1,89 millió eurós Mercedes-Benz 300 SL Roadster volt. A klasszikusok között persze nem csak ilyen nagy értékű modellek sorakoztak, volt BMW Isetta, Fiat Cinquecento, Opel Kadett és VW Beetle is.

A Motorsportarena volt az autós őrültködés színtere. Ment a drift-taxizás is
A ”Power of Motorsport” részleg 16 autós sora igazi gyöngyszemekkel