A lengyel Air-Riders csapattal érkezett egy normál vasrugón álló gép is, amúgy a buli kedvéért. Tulajdonosa, Adam igazi keménymagos tuningsrác, a „Raceism” tuningbrigád tagja, amely csapat a legtisztább vérvonalú tuningstílusokat képviseli, mint a Hellaflush és a clean, továbbá a kategóriákon felüli gépésztuning hívei. Autója, a díjnyertes Honda CRX Del Sol is ennek megfelelő! Adam 25 éves, az autója tízzel fiatalabb. A Honda CRX Del Solból már a másodikat koptatja – korábban Opelben ült, de úgy kommentálja, hogy az csak félreértés volt. Az autó eredeti színe piros, igazán a budapesti show-ra lett kész a kocsi, már ami a kinézetét illeti. A tartalmi rész már tavaly megvolt.

Lóerőhajsza: igényes dopping a motortérben

A lényeg a motor: kidobták az eredeti B16-os 1,6-ost, helyére az Integra 1,8 literes B18-as blokkja került, de nem gyári állapotban. Szétkapták, megerősítették a szerkezeteit, Eagle hajtókarokat, Wiseco dugattyúkat és ARP tőcsavarokat szereltek be. Mindezt azért, hogy bírja a motor a turbó felszerelésével járó nagyobb terhelést. A lélegeztetésre egy KKK K27-es, nagyméretű turbót választottak, amelyet egyedileg gyártott leömlővel illesztettek a helyére.

A motorteret órákig lehet tanulmányozni. Komoly a toronymerevítő is A motorteret órákig lehet tanulmányozni. Komoly a toronymerevítő is

Természetesen készült egyedi intercooler is, az üzemanyagrendszerben pedig Aeromotive üzemanyagszűrő és Siemens 650-es fúvókák szolgálnak. A hőháztartás rendben tartására felszereltek egy Mocal olajhűtőt is. A szívóoldal Pipercross szűrővel kezdődik, a nyomás alatti szakaszokat pedig 2,0 illetve 2,75 colos alumíniumcsövekből alakították ki, a lefúvószelep HKS. A kipufogórendszer egyedi, egy darab végdobbal és 3 col átmérőjű csövekkel. A hardver munkáját P28-as vezérlőegység hangolja össze, egyedi program szerint. Mindezzel a kis CRX teljesítményét 550 lóerőre növelték, a nyomatéka 500 Nm! Már ez megér egy díjat!

Persze a csomagolás sem megvetendő. Az autó karosszériájáról eltüntették a felesleges feliratokat és díszléceket, s átdolgozták mindkét lökhárítót. A sárvédőket kiperemezték és szélesítették. Az első fényszórókat füstszínűre „ködölték”, míg a hátsó lámpákat pirosra lakkozták. Hátra felszereltek egy vonószemet is, ami tovább erősíti a géphangulatot. Az autó színe is megváltozott, most zöldes-szürkés metál, a géptér pedig lila metál. A futómű kialakításánál a HellaFlush irányzatot követve a legnagyobb mértékű ültetésre törekedtek. H&R sportrugókat szereltek be, ami elöl-hátul 60 mm-rel csökkentette a hasmagasságot – a gyári gumimérettel. Viszont a kocsi jellegéhez nagyon passzoló Mattig lemezfelniket szereltek fel, elöl 8,5×15, hátul 9×15 colos méretben. A felnikre 195/45 R15-ös gumik kerültek, ez már jelzi, hogy a további ültetésről a felni-gumi kombináció gondoskodik! De a felnik alatt is van érdekesség, előre 280 mm-es féktárcsákat és Goodridge teflon fékcsöveket szereltek, hátul egyelőre maradt a gyári. A lengőkarok és stabilizátorok poliuretán szilentekkel kapaszkodnak.

A szélvédőkeretet és az ajtópanelek betéteit alcantarával burkolták A szélvédőkeretet és az ajtópanelek betéteit alcantarával burkolták

Az utastérben a Honda S2000-es üléseit találjuk, sok alcantara társaságában. Középre három kiegészítő műszert szereltek, ezek a turbónyomásról, az olajhőmérsékletről, valamint a kenőanyag nyomásáról tájékoztatnak. A kormány kivehető Momo Corse.

A sejtelmes színű autó alatt fémrugók dolgoznak A sejtelmes színű autó alatt fémrugók dolgoznak

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!