A megszokottnál is nagyobb gonddal és körültekintéssel készíti legújabb ID, azaz elektromos autóját a Volkswagen, hiszen az ID. Aero tanulmány által megelőlegezett középkategóriás limuzin az első olyan modellje lesz a márkának, amivel – némi átfedéssel ugyan, de – egy sikeres belső égésű autót vált le. Passat méretosztályról van szó, a csúcsváltozatban 600 km-t meghaladó hatótávolsággal pedig azt próbálják előre jelezni, hogy akár hosszú távú utazásokhoz is megfelelő már ez a jármű.

Ahogy azt a név is jelzi, a különösen áramvonalas karosszériára nagy gondot fordítottak, hiszen ez, mármint a Cw 0,23-as légellenállási együttható is szükséges a nagy hatótávolság eléréséhez – különösen városon kívüli, nagy tempójú utazásnál –, lemondtak még a süllyesztett kilincsekről is, amelyek helyére LED-ek által jelzett, a feltáráshoz megérinthető felületeket helyeztek el az ajtó külsején. A mai ID modellektől a látványos LED-es világítással tér el még az újdonság, amelynek már prémium-belsőt ígérnek. Utóbbiról hivatalos fénykép nincs, de nemhivatalosan azért láthatjuk az új, leegyszerűsített belsőt, a nagy méretű középső érintőképernyővel, a kormány közepén végighúzódó érintésérzékeny felülettek, a fehér-barna színű belső hangulattal.

Elsőként Kínában lesz megvásárolható a típus, amelynek a 2 helyi (a SAIC-VW és a FAW-VW is saját megjelenést kap) változatát 2023 közepétől kezdik gyártani, nem sokkal ezt követően ismerhetjük meg a világpiacra – itt alapvetően az Egyesült Államokat és az Európai Uniót említik – szánt változatot, amelyet Emdenben készítenek majd, ahol most a Passatokat ontják a szerelősorok. Európában 2023 végére ígérik a sorozatgyártás beindulását, tehát 2024 elején lehet ténylegesen megvásárolható autó az ID. Aero által előrejelzett limuzin.