Kevés egyterű után fordulnak meg a járókelők, de a C3 Picasso vonzza a tekinteteket. Ez a Citroën negyedik, legkisebb és egyben legdivatosabb buszlimuzinja Kevés egyterű után fordulnak meg a járókelők, de a C3 Picasso vonzza a tekinteteket. Ez a Citroën negyedik, legkisebb és egyben legdivatosabb buszlimuzinja

Ez a francia egyterű olyan modern és divatos, hogy az Andrássy úton nyugodtan lehetne külön bemutatótermet nyitni számára. Úgy pezseg az élettől, akár a Liszt Ferenc tér esténként: a kis Picasso már a megjelenésével is javítja a közhangulatot és az utcaképet, ebben a lime-zöld színben jókedvre derít, mint néhány mojito koktél – bár az iszik vagy vezet szlogent azért tartsuk szem előtt. A lakkozott fekete karosszériaelemekkel (a második, Collection felszereltségtől széria) még hatásosabb a fellépése, tesztautónkról csupán a stílusos könnyűfém felnik hiányoztak, de szerencsére a dísztárcsák sem rontják túlzottan az összhatást.

Bármilyen körülmények között jól leolvasható a középre helyezett műszeregység. A kormány magasságban és tengelyirányban is állítható Bármilyen körülmények között jól leolvasható a középre helyezett műszeregység. A kormány magasságban és tengelyirányban is állítható

A C3 Picasso akkor is helytáll, ha később népesedik a família: kétgyerekes családnak és utazóholmijuknak tulajdonképpen alkalmas. Emészthető méretei miatt a sűrű városi forgalomban is jól manőverezhető, amit az enyhén emelt vezetési pozíció és a magasra nyúló szélvédő is segít, a fordított V alakú A-oszlop pedig a gyalogost sem takarja ki a zebránál – minden egyterűnek ilyen kellene.

Az 1208 mm hosszú és 818 mm széles üvegtető – érdekes módon az ESP-vel együtt – 260 ezer forintba kerül Az 1208 mm hosszú és 818 mm széles üvegtető – érdekes módon az ESP-vel együtt – 260 ezer forintba kerül

Szupertrendi családi autó – remek kilátással
Amennyiben a panoráma napfénytetőt is megrendeltük, az utasoknak is remek kilátás nyílik az autóból. Sajnos ezen túlmenően más funkciója nincs, nyitni ugyanis részlegesen sem lehet, az árnyékoló kezelése pedig körülményes. A nagy üvegfelületek miatt persze a nyári hőségben gyorsan felmelegszik az utastér, elkelt volna egy jobb hatásfokú légkondicionáló, s a manuális klíma kezelőegységénél illene némi támpontot adni a beállított hőmérsékletre vonatkozóan.

Bővítés után sík marad a padló Bővítés után sík marad a padló

Amúgy a külcsínhez jól passzol a belbecs: látványos és „haladó szellemiségű” a műszerfal, a funkcionális felületeken kellemesek az anyagok is, az pedig ritkán tűnik fel, hogy lejjebb már nem különösebben igényesek. A 60/40 arányban osztott, sínen csúsztatható és egyszerűen dönthető hátsó üléssor az összes kivitelhez jár, ám a praktikus apróságokat tartalmazó Voyage-csomag (repülőgépasztalkák, fiók az utasülés alatt, rakodórekeszek a padlóban, kivehető elemlámpa stb.) csak a legmagasabb felszereltségnél széria, miközben a többihez még csak nem is rendelhető.
Ha már családi autóról beszélünk, essen szó a biztonságról is: az Euro-NCAP töréstesztjén a bent ülők védelmére 81, a gyerekek biztonságára pedig 76%-os minősítést kapott. Csakhogy a gyalogosokkal nem túl kíméletes az autó (43%), s mivel a legdrágább, 1.6 HDI – 110 LE verziót leszámítva a menetstabilizáló 105 ezer forintos opció, a vezetéstámogató rendszereket (40%) is lepontozták: végül a szigorított 2009-es „eljárás” szerinti összesítésben négy csillagot kapott a C3 Picasso.

Magas, de kanyarban sem bizonytalan

Magas az üléspozíció, így jól rálátni a forgalomra Magas az üléspozíció, így jól rálátni a forgalomra

  Az 1,6 literes, 120 lóerős BMW–PSA motorral az 1,3 tonnás egyterű akkor is kényelmesen felveszi a forgalom ritmusát, ha nem „kínozzuk”. Persze a lendületes haladáshoz – vagy még inkább előzéseknél és hegymenetben – tornáztatni kell a változó szelepvezérlésű négyhengerest, s gyakrabban nyúlni a sebességváltó karja után. Ilyenkor nem is annyira a hatodik fokozat hiánya, mint inkább a bizonytalan megvezetés és a hosszú kapcsolási utak zavaróak. Magas fordulaton derekasan húz a motor, jól tűri a pörgetést, s végig meglepően csendes marad. A tesztfogyasztás is csak azért lett kicsivel magasabb a vártnál, mert a hordozható navigáció olyan „hülye” útvonalat tervezett az Alacsony-Tátrából hazafelé, hogy négyszer is megmásztuk a hegyet. Kanyarokból viszont nem volt hiány: elfogadható oldaldőléssel fordul és jól tapad a kocsi, határait pedig bizonyára kevesen kóstolgatják majd – viselkedése egyébiránt jóindulatúan alulkormányzott. Többnyire franciásan kényelmesnek mutatja magát, töredezett útfelületen és keresztbordákon azonban visszaköszönnek a C3-as alapok, sprőd a rugózás és a Picasso elpattog az útról.
Az 1.4 VTI (95 LE) benzines és 1.6 HDI (90 LE) dízelmotor előnye, hogy Tendance alapfelszereltséggel is választható 3 690 000 illetve 4 310 000 forintért. Már amennyiben az előnyt jelent, hogy az oldal- és függönylégzsákok, a tempomat, az ötödik fejtámla és a manuális klíma hiányoznak az autóból, ESP pedig felárért sem rendelhető. Szóval a megfelelően felszerelt C3 Picasso 1.4 VTI Collection 4 020 000 forinttól indul, az 1,6-os kivitel 210 ezer forinttal drágább.