Hosszú kihagyást követően a 2-es szám (illetve manapság inkább sorozat) nemrég újdonságként tért vissza a BMW kínálatába. Persze aki kicsit is jártas a bajor márka háza táján, bizonyára képben van, hogy a 2-es Coupé gyakorlatilag nem más, mint az 1-es Coupé második nemzedéke.

A BMW-sen funkcionális vezetőhelyet már ismerjük. Minden a helyén van, egyértelmű a kezelés. Fotó: Hilbert Péter A BMW-sen funkcionális vezetőhelyet már ismerjük. Minden a helyén van, egyértelmű a kezelés. Fotó: Hilbert Péter

Majdnem akkora, mint az E36-os 3-as

Csakhogy elődjével ellentétben a kompakt sportkupé immár nem pusztán felépítését és méreteit tekintve különbözik a három- és ötajtós csapotthátú kivitelektől. Szerencsére megjelenésében is, ami annyit tesz, hogy megszabadult az aktuális 1-es sorozat bánatos kutyapofájától. Így aztán a 2-es látványban is a donormodell felett áll, bár véleményem szerint a vesék, a fényszórók és a légbeömlők arányait ezúttal sem sikerült tökéletesen eltalálni, s az orrkötény tagolását kissé eltúlozták – igaz, ez már a Sport Line csomagos verzió. Ugyanakkor a hosszú frontrész, a hátratolt utascella és a tömzsi farrész klasszikus sportkupés arányokat ad a 2-esnek. Egyébként a magasságát leszámítva minden dimenzióban jócskán megnőtt (h.: +72 mm, sz.: 32 mm, m.: -5 mm, tengelytáv: +30 mm), és szélesebben is terpeszt az autó: többé-kevésbé akkora, mint annak idején a 3-as sorozat harmadik nemzedéke (E36; 1990-2000) volt.

Beülve persze nem érnek nagy meglepetések, már csak azért sem, mert a berendezés tokkal-vonóval a jelenlegi 1-estől származik. Meg aztán a korábbihoz képest a fejtér csupán jelképesen (+6 mm) bővült, ahogy a 21 mm-rel szellősebb hátsó lábtér sem esik még bele az észlelési tartományba. Ugyan nem egy leányálom ide bekászálódni, de rövid távra akár átlagos magasságú felnőtteknek is vállalható férőhelyet nyújt a BMW második sora – annál is inkább, mert itt is csak kétszemélyes. A csomagtartó viszont kompakt sportkupés viszonylatban tágasnak és jól használhatónak számít, a 390 literes befogadóképesség az eddigit 20-szal, az ötajtós 1-esét pedig 30-cal múlja felül. Az már más kérdés, hogy a rakodónyílás szűkös, de a poggyásztér legalább bővíthető: alapesetben 60:40, míg felár ellenében 40:20:40 arányban dönthetők az üléstámlák. Az üléspozíció sportosan mély, a műszerfal logikusan felépített és határozottan tagolt, így könnyen áttekinthető. Az alapfelszereltség nem éppen nagyvonalú, de a vezető dolgát temérdek feláras tétel segítheti. A teljesség igénye nélkül: radaros követésitávolság- és sebességtartó automatika, holttérfigyelés, sávelhagyásra és ütközésveszélyre figyelmeztetés gyalogosfelismerő funkcióval, táblafelismerés sebességhatár-kijelzéssel, távolsági fényszóróasszisztens, valamint automatikus parkolássegéd.

Jól tartanak a Sport Line verzió ülései. Ha egyszer bejutottunk hátra, megfelelő kényelemben utazhatunk itt Jól tartanak a Sport Line verzió ülései. Ha egyszer bejutottunk hátra, megfelelő kényelemben utazhatunk itt

Élvezetesen spórol a gázolajos 2-es

Amíg a benzinmotorok a 2-es sportkupés karakterét állítják előtérbe, addig a dízelek inkább a túraautós jellegét domborítják ki. Akárhogy is, a tesztelt 20d gázolajos egyetlen szempontot kivéve remekül passzol az autóhoz: sajnos hidegindításkor és erőteljes gyorsításnál nyersen kerreg a négyhengeres, ami nem méltó a prémiumnívóhoz. Ezzel szemben a 184 lóerős teljesítmény és a 380 Nm-es forgatónyomaték által nyújtott dinamika jól illik a BMW sportos szelleméhez. A menetdinamika-kapcsoló Sport vagy Sport+ állásában határozottan veszi a gázadást és élénken pörög fel, a nyolcfokozatú automatával (741 300 Ft) 7,1 másodperc alatt gyorsítja százra a kocsit, még sztrádatempóról is nagyot lép, csak 180-200 km/óra környékén érezni, hogy kezd elfogyni a lendülete. Egyébiránt a kormány mögötti fülekkel is vezérelhető Steptronic Sport váltó finoman és jó ritmusban kapcsolgat, a változó áttételű sportkormány (115 400 Ft) pedig kis sebességnél nagyon közvetlen, míg nagy tempónál stabil egyenesfutást biztosít. Pontosan és élvezetesen vezethető a 2-es, a sportosan feszes futómű hangolása pedig igazi telitalálat. Miközben magabiztosan fogja az utat és szépen fordul, a gördülési komfort is rendben van, ügyesen lépi át a kisebb úthibákat – a nagyobb kátyúkat azonban érdemes elkerülni, mert néha felüt a felfüggesztés.

Ugyan a rakodónyílás szűkös, de a csomagtér egész nagynak számít a kategóriában és a karok meghúzásával egyszerűen bővíthető Ugyan a rakodónyílás szűkös, de a csomagtér egész nagynak számít a kategóriában és a karok meghúzásával egyszerűen bővíthető

Ezzel együtt Comfort, vagy még inkább Eco Pro üzemmódban felettébb takarékos is az autó: városi forgalomban a start-stop rendszer és a fékenergia-visszanyerés, országúton és autópályán pedig a laza részterhelésen (130 km/óránál 8. fokozatban kb. 2000/perc) üzemelő motor segít spórolni. Így aztán tesztünk végén különösebb odafigyelés nélkül 5,6 literes átlagot mértünk, ami 900 kilométer körüli hatótávolságot eredményez. A 143 lóerős 18d dízelmotorral emészthető a 2-es Coupé 8 187 000 forintos indulóára, a tesztelt 20d változat ennél 763 ezer forinttal drágább. Persze, ezután jön még a java, mire a 11 oldalas extralistán „kitotózták” ezt a példányt, 13 731 500 forint lett a vége..

Rövid első túlnyúlás és keret nélküli ajtók fokozzák a lendületes kiállást Rövid első túlnyúlás és keret nélküli ajtók fokozzák a lendületes kiállást

TETSZETT
– élvezetes vezethetőség
– erős és takarékos motor
– minőségérzet

NEM TETSZETT
– dízelmotor futáskultúrája
– átlagos alapfelszereltség
– sok extra

ÖSSZEGZÉS
Hátsókerekes kompakt sportkupéból kevés van a piacon, még a Toyota GT86/Subaru BRZ említhető. Ráadásul a hírek szerint a 2-es BMW következő nemzedéke is elöl hajt majd. Tehát még most érdemes lecsapni rá, ha valaki „megfizethető” áron szeretne hátsókerék-hajtású kompakt BMW kupét venni.

BMW 220d Coupé
Összlökettérfogat: 1995 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 135 kW (184 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 380 Nm 1750-2750/perc

Hossz./szél./mag.: 4432/1774/1418 mm
Tengelytáv: 2690 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1521/1556 mm
Fordulókör: 10,9 m
Saját tömeg/teherbírás: 1465/510 kg
Csomagtér: 390 l
Üzemanyagtank: 52 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,1 s
Maximális sebesség: 230 km/h
Város/országút/vegyes: 5,2/4,0/4,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 117 g/km
A modell alapára: 8 187 000 Ft (218d)
A tesztelt modell ára: 8 950 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!