Jövőre a kombi változattal egészül ki a Fabia paletta. A tengelytávolság, a frontrész, a beltér és a motorok megegyeznek a mostani modellével. Igazi újdonság viszont a gigászi csomagtér, mely a kisautók között a legnagyobbnak számít!

Akár feljebb is

Alaphelyzetben 480 literes a kombi poggyásztere, ami akár egy kategóriával feljebb is megállná a helyét. A rendelkezésre álló hely

nemcsak széles, hanem rendkívül mély is, aminek ülésdöntéskor már nem örültünk annyira, ugyanis lépcső keletkezett a raktérben. Először az ülőlapot kell felhajtanunk, amelyben külön helyet alakítottak ki a fejtámláknak, majd az ülések szélein lévő reteszt kioldjuk, így 1460 literes teret nyerünk csomagjaink számára. A csomagtérroló az Octaviában és a Roomsterben már bevezetett módon, egyetlen érintésre visszahúzódik a hevederházba, ez jól jöhet, ha például mindkét kezünkben pakkok vannak. Ilyenkor elég csak a „PRESS” feliratot megnyomni a könyökünkkel. Jobb és bal oldalon is egy-egy mély tárolót, illetve kihajtható kampót helyeztek el az apróbb holmik, szatyrok számára. A hátsó 12 voltos csatlakozóról és a sarkokban megtalálható masszív rögzítőgyűrűkről sem feledkeztek meg a mérnökök. Kopásálló műanyag burkolatot kapott a raktér peremrésze, a padlóborítást felhajtva pedig a pótkeréken kívül még néhány tárolót is találtunk a kötelező

tartozékoknak. Az ülések ledöntése után is rögzíthető a gyári csomag- és utastérelválasztó hálószett. Alsó bekötési pontként ilyenkor a támla hátoldalán lévő kampók szolgálnak, míg felül a kapaszkodók előtt kialakított vájatba pattinthatjuk a háló merevítő rúdját. A Skoda nemcsak a családosokra, hanem a sportos életvitelt folytató fiatalokra is számít, nekik találták ki például a gyári biciklitartót. Csakhogy itt nem a tetősíneken helyezték el keresztrudakat, hanem a kocsi belsejében! Két kerékpárt gond nélkül és biztonságosan szállíthatunk autónkban – ledöntött hátsó ülések esetén. A jókora csomagtérajtó lecsukásához nem alakítottak ki belső fogantyút, hanem egy egyszerű gumifület tettek oda. A célnak megfelel, de nem éppen gusztusos megoldás.

Semmi meglepetés

A hátsó részt leszámítva nem érheti meglepetés az új Fabiához szokott szemeket. A műszerfal kialakítása átgondolt, a kapcsolók elhelyezése is egyértelmű, az első térkínálat pedig megfelelő. A második sorban sem kell felhúzott térdekkel görnyednünk, az első ülések hátoldalát kimélyítették, így itt két megtermett ember is helyet foglalhat. A tetővonal nem meredeken ereszkedik le, ezért a fejtérrel sem lehet problémánk. Csupán a vaskos középső padlókitüremkedés szabhat gátat a kényelemnek. A menetpróbán az 1,4-es, 80 lóerős TDI-t vezettük. A kis háromhengeres gázolajos kelepelő hangjával a nap végére sem sikerült megbarátkoznunk, de ezt leszámítva ideális választás lehet a takarékosan autózni vágyóknak. Két fővel, csomagok nélkül sem nevezném fürgének az autót, de az 5,5 literes tesztfogyasztás kárpótolt a mérsékelt dinamikáért. Autópályán nem érdemes 130 fölé kergetni az 1,4-es Fabia Combit – ilyenkor már az elviselhető szint fölé emelkedik a beszűrődő motorzaj. Az ötfokozatú, manuális váltó kapcsolási útjai kellően rövidek, a futómű pedig ideális társnak bizonyult nemcsak a tükörsima, hanem a kevésbé tökéletes állapotú aszfalton is. Már az alapváltozatokban is megtalálható lesz többek között a négy légzsák, az ABS és a kétrekeszes kesztyűtartó. Korrekt felszereltségével, óriási rakterével és a kb. 2,9 milliós belépőárával a kéttagúra szűkült Fabia zenekar továbbra is szépen muzsikálhat a kisautók piacán.