Kevés ennyire látványos és szívdöglesztő kisautó van a piacon, a jármű után forduló fejek sokat elárulnak erről. A közel két éve kapható modell a remekbe szabott külsőn kívül most az új, TCT névre keresztelt duplakuplungos váltóval hívja fel magára a figyelmet.

Az 1,4 literes, 135 lóerős benzines turbómotorhoz 400 ezer Ft-os felárért rendelhető egységgel a MiTo papíron mindenben felülmúlja a manuális változatot, hiszen két tizeddel gyorsabban éri el a 100 km/órát (8,2 s), sőt egy decivel kedvezőbb a fogyasztása is (5,5 l/100 km). A pörgős, életteli motorral mégsem harmonikus a váltó, mert a TCT sokszor nem akkor gangol, amikor szeretnénk, hajlamos indokolatlanul forgatni az erőforrást. A kapcsolások egyébként finomak, de nem igazán meggyőző a produkció, aminek az is az oka, hogy a gázreakció Normal módban nagyon tompa.

Látványos és otthonos az utastér Látványos és otthonos az utastér

Álló helyzetből nagy gázzal kell indulni, majd hirtelen megjön az erő és úgy megindul az autó, mint a veszedelem. A kormány mögötti váltófülek meghúzására egyébként viszonylag gyorsan reagál a rendszer, s ami igazi ritkaság, manuális üzemmódban nem kapcsol feljebb még a maximális fordulatszámnál sem. A magas fordulaton lelkesítő hangon szóló motor étvágyát kicsit lassú reagálású start-stop rendszer csökkenti, de a 7,7 literes átlag így csupán közepesnek mondható. Az 5 575 000 Ft-ért kapható modell üde színfolt a kisautók között: kívül-belül igényes és mutatós, teljesítménye több mint elegendő, de a TCT-váltót csak annak ajánlanám, aki feltétlenül ragaszkodik a kuplungpedál nélküli autózáshoz.

A váltó a kormány mögötti fülek meghúzására gyorsan reagál A váltó a kormány mögötti fülek meghúzására gyorsan reagál