A töltőkábelek a csomagtartóban utaznak. Fotó: Stefler Balázs

A Citroënről leválasztott, immáron önálló márkaként jegyzett DS egyre nagyobb erőkkel szeretné megmutatni, hogy egy francia gyártónak is teremhet babér a prémium szegmensben. Szisztematikusan frissítik a kínálatot abban a reményben, hogy van egy viszonylag szűk réteg, aki különleges francia autóra vágyakozik.

1. KEZÜNKBE ADJA A KILINCSET
Az első benyomás mindig nagyon fontos! Így aztán amikor a DS 3-ashoz lépünk, a karosszériába belesimuló kilincsek elegánsan előbújnak – az embernek olyan érzése van, mintha az autó a kezünkbe adná a kilincset. Mivel elektromos kivitelben is kínált modellről van szó, a kilincsek más szempontból is fontosak: a légellenállás szempontjából sokkal előnyösebb ez a kialakítás.

Az ablakemelő kapcsolóit a váltókar mellé helyezték

2. A KÜLÖNLEGESSÉGRE HAJTANAK
Rombusz túladagolás! Ez juthat az ember eszébe, amikor beül a DS 3-asba. Az érdekes élekkel és ívekkel tagolt belső több érdekességet is felvonultat, például az ülések és a műszerfal bőrkárpitozásának egy része koptatottnak hat. Hogy mennyire tetszetős, azon lehet vitatkozni, de ilyen antik hatású felületet senki más nem vállal be.

3. AZ ÜLÉSEK? NEM ÁTLAGOSAK!
A DS 3-as a hátsó sorban legfeljebb átlagos termetűeknek lehet komfortos, és a bunkerszerű kialakítás miatt a kilátás meglehetősen rossz. Az első sor viszont nagyon más! Ilyen kényelmes ülésekkel talán egyetlen másik kiskategóriás SUV-ban sem találkozhatunk. Az is említésre méltó, hogy az Opera kivitel masszázsfunkciót is felvonultat.

4. NAGYOBB KAPACITÁS, NAGYOBB HATÓTÁV
A Stellantis legújabb akkumulátorát és villanymotorját kapja a DS 3-as, egy nettó 51 kWh-s telep látja el energiával az első kerekeket hajtó, 156 lóerős villanymotort. A dinamikára a korábbi, 136 lóerős modellnél sem lehetett panaszunk, az újdonság erőtartaléka is bőséges, de a nyomaték szépen finoman érkezik. Az érdemi előrelépést az akkumulátor jelenti, ugyanis a korábbi típushoz a gyakorlatban bő 50 kilométerrel többet tudunk megtenni két töltés között. Városban simán elérhető a 400-420 kilométer.

5. AZ ÁRÁTÓL LEESIK AZ ÁLLUNK
Prémiumtermékként tekint a Stellantis csoport a DS-re, ennek megfelelő az árazás is. A legolcsóbb DS 3-as az 1,2 literes benzinmotorral, kézi váltóval 9 590 000 Ft-tól vihető haza, az elektromos kivitelért pedig legkevesebb 15 390 000 Ft-ot kell a márkakereskedésben hagyni. Aki pedig igazán exkluzív, a tesztautóhoz hasonló konfigurációt állít össze, annak mélyen a zsebbe kell nyúlni. Az Opera topkivitel árcéduláján 18 590 000 Ft-os összeg szerepel, ám ezen felül is bőven lehet költeni extrákra. A Díva vörös fényezés önmagában 520 000 Ft-ot kóstál.

TETSZETT
• hatótávolság
• belső hangulat
• zajszigetelés
NEM TETSZETT
• bunkerszerű hátsó sor
• magas ár

ÖSSZEGZÉS
Nem a racionalitásról szól a DS 3-as, amely tipikusan egy „meglátni és megszeretni” jellegű autó. Az elektromos modell hatótávolsága már tényleg remek, de a márka szerencsére azokra is gondol, akik belső égésű motorral ellátott verziót szeretnének.

DS 3 E-TENSE
Max. teljesítmény: 115 kW (156 LE)
Max. nyomaték: 260 Nm
Hossz./szél./mag.: 4118/1791/1534 mm
Tengelytáv: 2558 mm
Saját tömeg: 1550 kg
Csomagtér: 350 l
Nettó akkumulátor kapacitás: 51 kWh
Gyorsulás 0-100 km/h: 0-100 km/h: 9,0 s
Max. sebesség: 150 km/h
Szabványos átlagfogyasztás: 15,3 kWh/100 km
Hatótávolság (WLTP): 395-404 km
A típus alapára: 15 390 000 Ft