Elsőként a Cupra Formentor és Cupra Leon modellek kapják meg a spanyol márka új arculatának jegyeit, a háromszögek által meghatározott LED-es lámpákat, a mérgesebb megjelenést. Ezzel kapcsolatos hír még, hogy mostantól kezdve a saját Cupra Design formatervező stúdió felel a márka megjelenéséért, kiszervezték ezt a csapatot a Seat formatervező stúdió alól.

A Cupra Design csapata nem csak az autók megjelenéséért felel, de együttműködik majd a hasonló értékeket képviselő partnerekkel is, az autógyártó reményei szerint szokatlan, úttörő termékeket fognak majd készíteni. A felfrissített modellek bemutatóján például a MAM ékszermárka mutatta be a rézből és ruténiumból készített termékeit, a Marset világítás-stúdió a Dipping Light nevű csillárját hozta el.

A Cupra Leon mostantól kezdve már nem a Seat Leon édestestvére, attól jól elkülöníthető a megjelenés az agresszívabb, a gyári leírás szerint cápaorral, a nagyobb alsó légbeömlővel, a látványosabb LED-es világítással. Az utastérben javítottak a minőségérzeten, már többrétegű szövetborítás kerül a műszerfalra – ezek újrahasznosított forrásból származnak –, az üléskárpit 73%-ban újrahasznosított szövet vagy környezettudatos bőr lehet. Új a középkonzol kialakítása, 12,9 colosra növelték a központi érintőképernyő képátlóját, új digitális szolgáltatásokat nyújt a fedélzeti rendszer, opciós a 12 hangszórós Sennheiser hifi.

A Cupra Formentor a márka első egyedi modellje, és a legnépszerűbb autója – tavaly 23%-os növekedéssel 120 100 példányt értékesítettek belőle. Itt is megjelent a cápaorr, a 3-as osztású világítás, és a Leonhoz hasonlóan itt is a matt finisű Century Bronze és Enceladus Grey színekkel bővült a színpaletta. Itt is a részben vagy teljesen újrahasznosított kárpitokat használják, itt is 12,9 colos képátlójú lett a központi érintőképernyő.

A motorkínálatban 2 nagy újdonság van, a Cupra Leon kombi és a Cupra Formentor esetén a továbbfejlesztett, 333 lóerős 2,0 literes turbómotort adják olyan összkerékhajtással, ami hátul differenciálmű helyett 2 darab tengelykapcsolót használ, és így oldalanként is tudja irányítani a nyomatékelosztást; ehhez a változathoz Akebono fékeket adnak. A másik újdonság az új generációs plug-in hibrid hajtás, ami 272 lóerős teljesítménnyel és elsőkerékhajtással rendelhető, 100 km-t meghaladó elektromos hatótávolsággal. Ezek mellett a Cupra Leon és Cupra Formentor elérhető benzines, benzines lágyhibrid és dízelmotorokkal is.