Mutatós, de a puha anyagok ellenére sem kifejezetten jó minőségű a műszerfal, ráadásul kevés a tárolóhely. Fotó: Stefler Balázs

A japánok sosem titkolták a dízeltechnológiával szemben táplált ellenérzésüket, ami magára a motorfejlesztésre is rányomta a bélyegét. Az európai piaci sikerhez egykor még szükséges gázolajosok fejlesztésébe ugyan sok energiát fektettek, a személyautók számára egy időben inkább egy partnerüktől, egészen pontosan a BMW-től vásároltak kész motorokat. Miután az annak idején rendkívül népszerű konstrukció az elmúlt időszakban kegyvesztetté vált, sokkal nagyobb hangsúlyt kaphatott a japánok alternatív megoldása, a hibrid hajtás.

Négyhengeres felépítésével túlmutat a legtöbb hasonló turbómotoron, a 116 lóerős 1,2 literes azonban nem elég erős egy kompakt kombi dinamikus mozgatásához

Ma már nem is lehet dízel személyautót vásárolni a márkától, miközben a sokáig tabunak számító turbós benzines maradt az egyetlen választási lehetőség azoknak, akik nem szimpatizálnak a hibrid modellekkel. Úgy tűnik, a japánok már a kis turbósokat sem kedvelik úgy, mint annak idején, a Corolla praktikus, Touring Sports kivitele ugyanis igazi mostohagyereknek tűnik az 1,8-as és a 2,0 literes hibrid mellett. Ma már előnynek számít, hogy négyhengeres az autó orrába épített blokk, sőt, az 1,2 literes lökettérfogat sem a legkisebb a piacon a hasonló méretű ellenfelek orrában. Éppen ezzel teszi hasznossá magát, mert az 1500-as és 4000-es fordulat között elérhető 185 Nm csúcsnyomaték ugyan nem kiemelkedő, de elegendő ahhoz, hogy a szép hangú motor magabiztosnak tűnjön, és kis terhelés mellett takarékos legyen.

A nagy tengelytávnak köszönhetően a hátsó sorban is tágas az utastér

Az autó előnyeit, a tágas utasteret és a jól pakolható csomagtartót kihasználva azonban kiderül, hogy a család és csomagjaik dinamikus mozgatásához már nincs elég ereje. A fordulatszám növelése sem oldja meg a problémát, a pörgetésre egykedvűen reagál, teljesítményét ugyan egyenletesen adja le, de magasabb tartományokban sem tapasztaltunk érdemi különbséget. A hatfokozatú kézi váltó sem vált ki elégedettséget a vezetőből, a hosszú karral kapcsolható szerkezet a tesztelt példányban akadósan, nehézkesen működött. A fokozatkiosztás viszont támogatja a takarékos haladást, sztrádatempónál 2600-as fordulaton jár a motor, így maga a fogyasztás is kedvezőnek számít.

Jól pakolható és családi használatra is alkalmas méretű a Touring Sports 596 literes csomagtartója

A Corolla TS vezethetősége megfelel a mai elvárásoknak, bár a kis erőszükségletű, cserében szintetikus kormányzás, a jó úttartást adó, de komfortban kompromisszumot kívánó, feszes futómű és a jól adagolható, de nem kifejezetten erős fékek sem kecsegtetnek emlékezetes élménnyel. Mindezek ellenére alapmodellként megfelel ez a hajtáslánc, a csomagok vásárlásával bővíthető, egyetlen Comfort felszereltséggel ráadásul a jelenlegi árazás mellett a közvetlen konkurensekhez hasonló áron lehet hozzájutni.

TETSZETT
• friss formaterv
• tágas utastér
• ár/érték arány
NEM TETSZETT
• csalódást keltő hajtáslánc
• idejétmúlt központi rendszer

ÖSSZEGZÉS
Minden eddiginél látványosabb karosszériával hívja fel magára a figyelmet az ismét Corolla néven kapható kompakt kombi Toyota. Helykínálata megfelel az elvárásoknak, az általános minősége összhangban van a vételárával, az alapmodell hajtáslánca azonban nem öregbíti a márka hírnevét, nem vitás, a japánoknál jelenleg a hibrid az aduász.

Toyota Corolla TS 1.2 Turbo
Összlökettérfogat: 1197 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 85 kW (116 LE) 5200-5600/perc
Max. forgatónyomaték: 185 Nm 1500-4000/perc
Hossz./szél./mag.: 4653/1790/1435 mm
Tengelytáv: 2700 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1530/1530 mm
Fordulókör: 11,7 m
Saját tömeg/teherbírás: 1345/505 kg
Csomagtér: 596-1606 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,2 s
Max. sebesség: 200 km/h
Város/országút/vegyes: 6,6/4,7/5,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 125 g/km
A modell alapára: 6 720 000 Ft