Piactól függően létezik Estate, Sport Tourer és Grandtour fantázianevű variánsa is – itthon az utóbbi típusjelölést alkalmazzák. A francia illetékesek szerint hiába a nyújtott hátsó, nem lett volna őszinte lépés tőlük, ha a klasszikus kombi elnevezést használják. A családi Clio fara nem elég meredek, az ereszkedő tetővonal és a lecsapott hátsó eredményeként inkább csak amolyan „életmódkombi”. A névtől eltekintve a csomagszállítás területén egészen derekasan helytáll a Grandtour.

Bevált recept

A franciák nem változtattak az eddig is bevált dolgokon, ilyen a Renault–Nissan házasság közös gyermeke, a mára már számos modellben megtalálható B padlólemez. A frontrész megjelenésén nem módosítottak, az utastér kialakítása sem ismeretlen, a motorpalettán pedig a kínálatban lévő Clio-széria erőforrásait találjuk. A próbaúton csak a legerősebb 1,5-ös dCi gázolajost vezethettük, a kis aggregátból 106 lóerőt facsartak ki. A pontos és jól kapcsolható hatfokozatú, manuális váltó ideális partner, a 240 Nm-es nyomaték pedig jól kiaknázható. A futómű is korrekt, elöl derékszögű alsó lengőkarokat alkalmaztak a MacPherson rendszerű felfüggesztésben, mely a hosszanti és a keresztirányú erőhatások szétválasztásáért felelős. Természetesen a Grandtour testesebb jószág, mint a normál három- és ötajtós változatok, ennek megfelelően vastagabbak a stabilizátorok is. A változó rásegítésű szervokormány elektronikájának átkalibrálásával a puttonyos fordulóköre megegyezik a normál Clióéval – rendkívül jól tudtunk manőverezni a zsúfolt városi forgalomban.

Oltári

Egyaránt áldoztak a praktikum és a szépség oltárán a Clio mérnökei. A kombi designja annyira homogénre sikerült, hogy még oldalról nézve sem szúr szemet a 216 mm-rel nyújtott hátsó – elegáns és divatos az autó fara. A csomagtér alaphelyzetben 439, az ülések ledöntése után pedig 1277 literes. A rakodómagasság alacsony (581 mm), így nem kell magasra emelni a poggyászainkat. Nagy és hosszú tárgyak szállításához le lehet hajtani az alsó padlórekesz borítását, hogy egy szintben legyen a raktér alja a ledöntött ülésekkel. Ezzel 72 literrel csökken ugyan a hátsó mérete, de a sík padlónak bizony ára van. Ki is vehetjük az üreget borító lapot, sőt használaton kívül akár közvetlenül a hátsó ülések mögé is rögzíthetjük. Nagy gond, kis ötlet, így lehetne összefoglalni a Renault leleményességét, melyet a kalaptartó eltüntetésére találtak ki – a használaton kívüli rolót egy méretre szabott

üregbe tudjuk süllyeszteni. Ha a mennyezetig pakolunk, érdemes a rakteret az utastértől elválasztó gyári hálót kifeszíteni, mely az ülések mögé és – amennyiben azok le vannak döntve – a támla hátlapjára is rögzíthető. A felső bekötési pontokat takaró műanyag panelek felhajtása után azonban láthatóvá válik a függönylégzsák. Ez nemcsak furán mutat, de nem megfelelő hálórögzítés esetén akár fel is sérthetjük a plafon szélébe integrált légzsákot! Az inkább divatos, mintsem célszerű hátsó traktus egyértelművé teszi, hogy nem a racionális Skoda Fabia Combi, hanem sokkal inkább az érzelmekre apelláló Peugeot 207 SW lesz a fő konkurencia a Clio Grandtour számára.